Ciorba de macrou


Ciorba de macrou1

Când găteşti acasă ca să mănânci, alegi ce iţi e mai uşor, ce ştii că iţi iese. Când găteşti ca să te relaxezi, eşti dispus să încerci chiar dacă la sfârşit ai putea arunca toată oala pentru că nu te poţi atinge de ceea ce tocmai ai gătit.

Nu ştiu ce mi-a venit cu macroul. De fapt citisem peste tot că macroul este un peşte care se strică foarte repede şi din acest motiv este afumat, ca să reziste mai mult. Nici măcar nu mă omor după macroul afumat. Dar pentru că afumat, macroul are un gust deosebitt m-am gândit că pot încerca. Şi nu mi-a părut rău deloc.

Am cumpărat doi macroi (sic!) gândindu-mă că oi găsi eu o reţetă. Ţineam minte că citisem de nişte supe cu macrou în cartea mea de reţete asiatice. Ajung acasă, mândru nevoie mare, şi citesc în carte. Acolo scria că macroul se strică repede aşa că toate reţetele erau cu macrou afumat. Am trecut pe net şi am găsit reţeta asta pe site-ul de turism al Turciei. :-) Şi rezultatul a fost neaşteptat de gustos: macroul îi dă într-adevăr un gust deosebit pe care nu l-am mai regăsit în altă supă/ciorbă de peşte.

Reţeta (pentru 6 persoane; am luat reţeta ca atare, nu am ajustat-o pentru 2 persoane)

  • 2 peşti macrou (cam 400 gr. net după ce am scăpat de măruntaie, capete şi şirile spinărilor – la reţeta originală scria 250 gr. de peşte şi atât)
  • 1 litru apă
  • 2 linguriţe sare de mare
  • 1 ceapă mare, tocată mediu
  • 30 gr. unt nesărat (în reţetă spun de margarină, dar eu am folosit unt nesărat că nu prea folosesc margarină şi nu am în casă)
  • 2 morcovi (120 gr.), cubuleţe
  • 2 cartofi medii (220 gr.), cubuleţe
  • 2 roşii medii (275 gr.), cubuleţe
  • 20 gr. pătrunjel, tocat mărunt (aşa zicea la reţetă, nu râde. Şi cred că e mai bine să zic 20 gr. decât 1/3 de legătură de pătrunjel)
  • sucul de la 1 lămâie
  • 1 linguriţă de cimbru

Cum se face:

  1. Evident curăţă peştele de măruntaie. În plus scapă de cap şi de şira spinării… a peştelui bineînţeles, nu a ta. Solzi nu are. Clăteşte-l.
  2. Într-o oala cu 2½ căni (750 ml) de apă pune peştele la fiert pentru 10 minute. Scoate peştele când e fiert, scoate-i oasele rămase prin carne şi taie-l în bucăţi mici. Eu am renunţat şi la piele chiar dacă nu scria explicit în reţetă, aşa ca să nu zici că nu mi-am adus şi eu contribuţia. ;-)
  3. Strecoară apa în care a fiert peştele de orice reziduu şi păstreaz-o pentru mai târziu.
  4. Topeşte untul în oala de supă şi căleşte ceapa pentru 4-5 minute sau pâna se înmoaie
  5. Adaugă supa de peşte şi încă 1½ căni de apă.
  6. Când începe să fiarbă adaugă cartofii, morcovii şi roşiile.
  7. Micşorează focul la mediu şi fierbe totul încă 20 de minute.
  8. Adaugă pătrunjelul tocat mărunt, cimbrul, sucul de lămâie şi peştele.
  9. Fierbe 3-4 minute.
  10. Serveşte fierbinte.

Notă: Poţi folosi orice peşte. M-am nimerit eu cu macroul… Dar vei pierde aroma lui deosebită.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

