Supa de spanac cu fasole alba


Supa de spanac si fasole albaA venit primavara si incep sa ma gandesc parca mai des la legume verzi. A inceput sezonul salatei, ceapa verde. Stiu ca le avem tot timpul anului si nu am probleme cu legumele crescute in sera. Dar fara sa vreau ma gandesc ca ar putea fi mai bune acum, cand e sezonul lor. Sunt unele „ierburi” pe care nu le gasesc in timpul anului (in afara sezonului lor) si un astfel de exemplu e spanacul.

Mi-aduc aminte cat de mult uram spanacul cand eram mic, si cred ca asa am fost multi dintre noi. Si cred ca nu sunt singurul care amintindu-si copilaria nu poate intelege de ce nu ii placea spanacul pe-atunci. Acum, in timpul sezonului spanacului, nu ratez nicio saptamana fara spanac proaspat. Mi-ar fi placut sa gasesc in tot timpul anului.

Zilele astea am gasit si eu pentru prima oara spanac tanar in super/hyper-marketurile noastre (la Real). Asta inseamna ca exista sanse sa incepem sa gasim spanac de sera in tot timpul anului. Nu pot decat sa ma bucur. Daca nu, o sa ma multumesc cu spanac congelat.

Imi plac foarte mult supele si ciorbele. Din punct de vedere culinar asta e lucrul care mi-a lipsit cel mai mult dupa ce am plecat de acasa „de la mama”. Asa ca sunt dispus sa incerc tot felul de retete de supe gasite pe net. Si propun…

Reteta (pentru 3 portii):
Timp de pregatire: 15 – 30 minute (depinde de cat de curatat e spanacul)
Timp de preparare: 30 – 35 minute
Timp total: 50-65 minute

  • 3 linguri de ulei de masline extra virgin
  • 1 ceapa—taiata marunt
  • 1 morcov—taiat cubulete
  • 1 tija telina (apio)—taiata cubulete
  • 2 catei usturoi—tocati marunt
  • 1 cartof—curatat si taiat cuburi
  • 6 cani (1500 ml) apa sau supa de legume (eu prefer cu supa de legume: 2 cuburi Knorr la 6 cani de apa)
  • 1 legatura de patrunjel tocata marunt
  • 1 cutie (420g) fasole alba (Cannellini) – spalate.
  • 200 – 250g spanac proaspat sau congelat.
    • Daca e proaspat si frunzele sunt mari, trebuie taiat in bucati mari.
    • Daca e congelat, foloseste cel inghetat in bucati, nu cel tocat. Inainte de a-l pune in supa, dezgheata-l si scurge-l de apa.
  • ½ cana (6-7 linguri)  mazare
  • 1-2 lingurite sare (sau mai mult, dupa gust si dupa preferinte)
  • 1 lingurita de piper negru macinat (sau mai mult, dupa gust si preferinte)
  • 1 lingura de suc de lamaie

  1. Incalzeste la foc mediu 2 linguri de ulei de masline in oala in care vei face supa.
  2. Gateste pentru 5 minute ceapa, morcovul si telina, amestecand din cand in cand. Asta e pasul care imi place cel mai mult la orice mancare pe care o fac. Rezultatul final poate sa iasa un fiasco, dar aromele care se ridica din tigaie in timpul calirii legumelor merita tot efortul.
  3. Adauga usturoiul si cartoful, amesteca 1 minut.
  4. Adauga apa/supa si patrunjelul si mareste focul pana incepe sa fiarba, apoi micsoreaza focul la mediu.
  5. Dupa 15 minutes, adauga the fasolea alba, spanacul, mazarea, sarea si piperul si lasa pe foc inca 5 minute.
  6. La final, dupa ce opresti focul, amesteca a 3-a lingura de ulei de masline si sucul de lamaie.

 

 

Lasă un răspuns

