Risotto cu pui, rucola si rosii uscate


risotto-cu-pui-rosii-uscate-si-rucola.jpgPana nu demult, cand auzeam orez ma gandeam la pilaf sau la orez sarbesc. Ma saturasem de el din cauza ca e o mancare care la noi e facuta cu mult ulei. Asa ca, atunci cand vedeam pe meniurile de pe la restaurante risotto, imi ziceam : „Doar n-o sa mananc pilaf.” La un moment dat, am incercat acasa o reteta de risotto si am ramas surprins. Mi-e rusine cand ma gandesc cat de ignorant eram cand aveam astfel de idei preconcepute. Si de-atunci, risotto e categoric una dintre mancarurile mele preferate. Dar inca mi-e teama sa comand la restaurant. Dupa ce am incercat acasa, am comandat o data la Quattro Stagioni si era exact pilaf.

Sunt cel putin doua metode in care se prepara risotto-ul. Cea traditionala si cea mai des acceptata (cu supa turnata pe rand, cate un polonic) sau varianta cu supa turnata cu totul dintr-odata (cea usoara si cea folosita de mine prima oara). Exista argumente pro si contra pentru fiecare dintre variante si am sa vorbesc despre ele intr-un post separat sau il voi completa pe asta. Deocamdata, asta este reteta primului risotto pe care l-am preparat si care m-a scos din ignoranta. Si mi se pare normal sa o postez prima dintre cele de risotto.

Reteta (2 portii):
Timp pregatire: 15- 20 minute
Timp preparare: 30 minute
Timp total: 40 – 50 minute
Cost estimat: 29 lei

2 linguri ulei de masline extra virgin
1 ceapa—tocata marunt
1 tija telina—tocata marunt
2-3 catei usturoi—tocati marunt
150 grame orez pentru risotto
½ lingurita coaja de lamaie rasa
6 rosii uscate (sun-dried)—taiate in bucati mici
1 pahar de vin alb sec (dupa parerea mea, cheia risotto-ului)
2 cani supa de legume sau de pui
1 lingurita sare
½ lingurita piper negru proaspat macinat
150 grame piept de pui taiat in bucati mici
100 grame rucola
1/3 cana branza Parmezan rasa
1 lingura suc de lamaie
30 grame unt

  1. Incalzeste la foc mediu 2 linguri de ulei de masline intr-o tigaie.
  2. Caleste ceapa si telina pentru 5 minute, amestecand din cand in cand.
  3. Adauga usturoiul, orezul, rosiile uscate (sun-dried) si coaja de lamaie si amesteca in continuu pentru un minut. Orezul va deveni translucid.
  4. Adauga vinul, supa, sarea si piperul si astepta pana incepe sa fiarba.
  5. Micsoreaza focul la minim, acopera tigaia si lasa 13 minute fara sa ridici capacul.
  6. Adauga puiul si amesteca-l in orez si acopera tigaia din nou pentru 3 minute.
  7. Adauga rucola si amesteca. Adauga capacul si lasa-l pe foc inca 5 minute.
  8. La final, ia-l de pe foc si amesteca imediat sucul de lamaie, untul si parmezanul ras.
  9. Serveste-l imediat pentru ca e minunat cat e cremos.

3 responses to this post.

  1. Ai incercat si reteta de orez chinezesc? Se fierbe separat orezul si se face o garnitura din ciuperci, 2 oua prajite si maruntite, legume, sos de soia. Este delicios!

    Răspunde

  2. Ana, propunerea ta seamănă cu Fried Rice despre care am vorbit si eu aici pe blog. E intr-adevăr foarte bun.

    Răspunde

  3. Da, la momentul respectiv nu apucasem s-o văd/citesc. Oricum, foarte tare blogul şi apetitul pentru reţete.

    Răspunde

Lasă un răspuns

