Dorada la sare


dorada-la-sare-in-farfurie.jpg

Imi aduc aminte de copilarie cand singurele produse care se gaseau permanent prin magazinele Carne erau: adidasii de porc, oasele pentru ciorbe, crevetii expandati de Vietnam si merlucius congelat. Restul provocau cozii imense si indobitocitoare de care prefer sa nu vorbesc prea mult. Oricum, avand in vedere ca „Nici o masa fara peste” si „Consumati peste oceanic”, noi mancam peste. Atat de mult incat nu am vrut sa mai aud de peshte, ani de zile. Cand am inceput sa imi permit si eu sa merg la restaurante mi-am permis si eu un risc: am incercat dorada la sare. Si ma bucur ca am regasit pestele. Dar merlucius nu am sa mai mananc niciodata in viata mea.  Daca:

  1. Iti place pestele
  2. Trebuie sa il prepari acasa dar nu vrei sa iti umpli casa de miros
  3. Ajungi tarziu de la servici si vrei sa mananci ceva usor de preparat si usor pentru ora tarzie.

iti recomand dorada la sare.

Reteta e extrem de simpla.

Pentru 2 persoane:
Timp de pregatire: 10-15 minute
Timp de preparare: 35-40 minute
Timp total: 45-55 minute
Cost estimat: 37 lei

 

  • 2 dorada curatate doar pe interior (pastrati solzii)
  • ierburi pentru umplut tocate marunt: marar, salvie, tarhon,…
  • 2 kg sare de mare (grunjoasa sau semi-grunjoasa)
  • 1 lamaie
  • 2 linguri ulei de masline extra virgin 
Metoda:

  1. Spala bine pestele si tamponeaza-l cu servetele absorbante ca sa nu fie umed.
  2. Umple doradele cu ierburile tocate
  3. Pre-incalzeste cuptorul la 210 grade (treapta 7)
  4. Intr-o tava, toarna 1 kg de sare intr-un strat de 2 cm.
  5. Pune doradele in tava si acopera-le cu sare, lasand afara coada si capul. Nu e obligatoriu sa consumi tot kilogramul de sare ramas.
  6. Pune tava la cuptor si las-o 30 de minute
  7. Dupa aceste 30 de minute, scoate tava si sparge crusta de sare. Da la o parte pielea si scoate pestele pe farfurie avand grija sa nu il scapi in sare. Asta e partea cea mai grea dar daca esti rabdator o sa capeti dexteritate.
  8. Stropeste pestele cu  suc de lamaie si cu ulei de masline. Bineinteles poti folosi si alte sosuri: de unt cu usturoi, de capere.
  9. Serveste-l cu legume la gratar, sos de lamaie si capere si/sau Salata de cartofi cu rucola si capere.

 

 

 

 

 

2 responses to this post.

  1. Posted by Marius on August 16, 2008 at 4:59 pm

    Care este denumirea acestui peste in engleza. Incerc sa-l gasesc in US.
    Multumesc.

    Răspunde

  2. @marius: eu stiu ca englezul pentru dorada este „sea bream”. termenul de „sea bream” se refera la mai multi pesti insa sunt sanse mari ca daca il ceri de pe un meniu la restaurant sau la supermarket sa primesti sus-numita dorada.

    Răspunde

Lasă un răspuns

