Curry galben cu ananas si pui


Ei bine… am ezitat mult sa prepar curry-ul asta. Toti au incercat sa ma convinga sa nu incerc. Am cumparat multi ananasi in scopul asta si i-am aruncat, mucegaiti. Dar intr-o seara de duminica am ignorat orice comentariu si m-am apucat. Mi-a fost teama ca voi manca singur, mi-am asumat orice posibil esec si am purces. Unii dintre invitati nici nu au gustat. Insa mie mi-a placut foarte mult si asta inseamna ca vor trebui sa se obisnuiasca, pentru ca am sa ii mai chinui.

Pasta de curry galben nu se găseste la noi în Bucuresti. Am găsit acu’ vreo 3 ani dar de-atunci am avut pasta de curry galben doar când am fost prin străinatate sau vreun prieten mi-a adus când s-a intors de prin alte ţări. Aşa că e un picuţ mai dificil să îl prepari. Curry-ul galben este în mod normal cel mai puţin iute dintre toate dar poţi să îl iuţesti uşor printr-un ardei iute scăpat în farfurie.

Reţeta (pentru 3-4 persoane):

  • 1 lingură ulei de orez/boabe de struguri (pentru că au punctul de ardere mai ridicat decât uleiul de măsline, şi nu iţi umpli bucătăria de fum.)
  • 1-2 linguriţe boabe de muştar
  • 1-2 linguriţe chimen măcinat
  • 1 linguriţă boabe de coriandru măcinate
  • 2-3 cm de rădăcină de ghimbir decojit şi tăiat în forme de beţe de chibrit
  • 1 linguriţă de boia de ardei iute (sau 1-2 ardei mici şi iuţi tocaţi mărunt – cu sau fără sâmburi)
  • 2-3 linguriţe de praf de turmeric
  • 1 cutie (420 ml) lapte de nucă de cocos
  • 1 ananas decojit și tăiat cubuleţe (aveți grijă la centrul „lemnos”)
  • 250-300 grame piept de pui tăiat bucăţele
  • ½ lime
  • 2 lingurițe de thai fish sauce
  • 1 tijă lemongrass curăţată şi tăiată în bucăţi de 2 cm lungime.
  • Optional: 1-2 frunze de kaffir lime rupte în bucăţi
  • 150 grame orez cu bob lung

Metoda:

  1. Incălzeste uleiul la foc mediu într-o tigaie de tip wok
  2. Pune pe rand (la un minut, amestecând din când în când): boabele de muştar, ghimbirul, chimenul şi coriandrul.
  3. Adaugă praful de turmeric şi usturoiul şi amestecă în continuu 1 minut.
  4. Adaugă bucăţile de ananas şi amesteca-le cu ce-i în tigaie.
  5. Dupa 3 minute, adaugă laptele de nucă de cocos şi măreşte focul până începe să clocotească un pic.
  6. Micsorează focul la mediu, adaugă fish sauce-ul, sucul de lime şi frunzele de kaffir lime şi lasă-l cam 7-8 minute.
  7. Adaugă puiul şi lasă-l la foc mediu încă 5 minute.
  8. Între timp, prepară orezul.

Serveşte curry-ul, bineînteles, pe un pat de orez. Amestecă-l în farfurie şi foloseşte lingura, asa cum v-am sugerat. Nu toţi prietenii mei folosesc lingura, manancă cu furculita. Sper să îi conving pe toţi că orezul în mâncărurile thai se mănânca cu lingura. Oricum, cu orice mâncaţi ar trebui să fiţi foarte surprinşi de gustul acestui curry. Surprinşi foarte plăcut.

2 responses to this post.

  1. invatati-ma va rog, cum sa curat ananasul!!!!!

    Răspunde

  2. @andreescu:

    Iată un filmuleţ care te poate ajuta:

    Răspunde

Lasă un răspuns

