Lemongrass la Metro


La recomandarea lui Chef, am fost in seara asta la Metro in Baneasa sa caut lemongrass. Nu am gasit cand m-am uitat eu pe raft! Dar, tot la recomandarea lui Chef, am intrebat-o pe o tanti de la fructe (ca de la legume nu era nimeni):

– Nu va suparati, aveti lemongrass?
– Ce? Lemon?
– Nu, lemongrass. Iarba de lamaie, completez eu stanjenit.
– Aaaa, nu!

M-am pleostit! Da’ imi zic, hai ma poate nu stie tanti asta ce-si-cum. Si ma duc la o alta tanti care venise intre timp, cat ma invarteam eu pe-acolo, si punea conopidele in raft:

– Nu va suparati, aveti lemongrass?
– Da, imi raspunse ea zambind, parca un pic complice.

A inceput sa imi bata inima tare!

– Unde?, uitandu-ma inca o data pe rafturi.
– A, nu, nu e expusa, e in spate, continuand sa zambeasca.
– Mi-aduceti si mie, va rog?
– Sigur ca da!

M-am emotionat tot si ma gandeam ca o sa vina spunand ca nu mai are, la norocul meu. Da’ vine cu o cutie de vreo 3-4 kg si imi zice:

– Uite, asa e!
– Ok, o iau!
– Pe toata?!
– Da, pai nu asa se da?
– Nu, puteti sa luati cat vreti!
– Bine, atunci cam jumate!
– OK!

Imi pune in punga, cantareste… 1,7 kg. Ma intreaba, neincrezatoare:

– Atat doriti?
– Da!
– OK, imi zice ridicand din umeri.

Ma mai invart un pic si ma gandesc… ma, e prea mult! Ma duc inapoi si ii zic:

– M-am razgandit, nu iau atat de mult. Iau cam jumate!
– OK, imi zice tipa zambind intruna.

Si asa am ramas cu 900 grame. 26,1 lei Kg (cu TVA). Ma distreaza si acum cand imi aduc aminte ce emotionat si stangaci am fost!
Cred ca dau si la prieteni si trebuie sa si aflu cum sa fac sa o usuc. De folosit, sigur o sa o folosesc.

Important e ca stiu ca exista in Romania.

Multumesc, Chef!!!

lemongrass1.jpg

Cum se foloseste:

  • se folosește numai partea care e predominant alba la culoare, deci se taie tija de lemongrass la ambele capete: se înlătură cotorul si frunzele. Astfel se va păstra cam ½ jumate din tija.
  • se înlătură prima foaie (care e cam uscata). Dedesubt vei vedea tija deja umedă și suculentă.
  • cu latul unui cuțit, se strivește tija rămasă și apoi se taie în bucăți de mărimea dorită.

Rețete de pe site-ul asta care folosesc lemongrass:

5 responses to this post.

  1. Posted by Flojo on Martie 25, 2008 at 10:21 am

    HELL YES!!! Si eu care credeam ca nu exista nici o speranta!

    Răspunde

  2. Posted by sideris13 on Martie 13, 2009 at 9:34 am

    Cum o folosesti?🙂 Pana acum am intalnit acest „ingredient-minune” doar in cosmeticele organice – dar banuiesc ca tu te referi la ceva gastronomic? Merci.

    Răspunde

  3. @sideris13: am adăugat la postul inițial și am și adăugat tag-ul lemongrass acolo unde e cazul. Enjoy!

    Răspunde

  4. Posted by Alexandru on Februarie 2, 2011 at 11:25 am

    Super, si eu care nu mai aveam nici o speranta ca voi gasi vreodata lemongrass, chiar nu este expus in raft, pentru ca intreb de fiecare data cand ajung la metro de el, si acelasi raspuns negativ, NU tinem asa ceva:), iti multumesc mult pentru post:)

    Răspunde

  5. @Alexandru: să ştii că de ceva timp am văzut şi la Real, le secţiunea de legume şi verdeţuri. Eu cumpăr o caserola din aia şi ce nu folosesc repede, pun la uscat.

    Răspunde

Lasă un răspuns

