Ton la gratar pe japoneza


Daca te apuci sa faci sushi, chestia nasoala este ca nu o sa prea poti ca cumperi putin ton fara sa primesti o privire chiorasha din partea tipei/tipului care ti-l serveste la supermarket. Poate voi sunteti mai norocosi, dar mie asa mi s-a intamplat. Poate ar trebui sa nu-mi pese asa de mult de omu’ ala care ma serveste mai ales din cauza pretului de cel putin 100 lei kg de ton…

Oricum, atunci cand am cumparat ton pentru sushi am luat vreo 500 de grame (parca) si am folosit numai vreo 25 de grame din el la sushi si mi-am adus aminte de o reteta prezentata de Jamie Oliver in show-ul lui. Am incercat-o si mi-a placut mult. Te atentionez ca gingerul proaspat ras s-ar putea sa nu fie pe gustul tau (sa fie prea tare ca aroma) dar iti recomand sa ii dai o sansa.

Reteta:

  • o bucata de ton proaspat (cam 500gr)
  • cam jumatate de sticluţa de sos de soia japonez (neaparat japonez) – cam 75 ml.
  • (foarte) putin ulei de masline
  • ginger proaspat ras (daca e batran e mai aţos, dar bineinteles foloseste doar ce a iesit pe partea cealalta a razatoarei)
  • chives tocat marunt
  • chop-sticks😉

Cum se face?

  1. Se pune bucata de ton intr-o punga speciala pentru alimente/sandwich-uri impreuna cu sosul de soia  japonez (atat cat are nevoie bucata de ton sa inoate) si se pune la frigider pentru o ora la marinat in punga legata la cap si cu aerul scos.
  2. Dupa acea ora, se scoate tonul din sosul de soia si se inveleste intr-un servetel de hartie absorbant pentru a scapa de excesul de sos de soia inainte de a-l pune in tigaia de tip gratar.
  3. Se unge tonul pe toate partile cu putin ulei de masline (putin!).
  4. Se incinge gratarul foarte tare (serios! FOARTE TARE) si se pune bucata de ton. Tonul pe care l-am avut eu avea forma triunghiulara si l-am lasat pe fiecare parte aproximativ 30-45 de secunde. Ideea e: daca vezi bucata de ton in sectiune va trebui sa se vada facut doar la suprafata (cam ½-1 cm in adancime, restul in adancime ramane rosu). Daca nu iti place sa fie crud in interior, poti sa il lasi mai mult.
  5. Il dai deoparte de pe gratar, il lasi sa isi revina un pic (vreo 5 minute) si il tai in bucati de 2 cm grosime.
  6. Il pui pe un platou, mai torni un pic de sos de soia peste el si il servesti cu chives (o sa pun un post si despre chives – unde se gaseste si ce gust are) tocat marunt si ghimbir proaspat ras.
  7. Merge cu vin rosu ca doar e ton, nu?

Lasă un răspuns

