Pappardelle con Funghi Finferli, Prosciutto di Parma e Rucola;-)


 

Am spus de multe ori (si o s-o mai spun) ca nu sunt bucatar. Nu cred ca actul de a repeta retete gasite pe net sau pe la prieteni te califica pentru aceasta pozitie. Insa, blogul asta nu e decat un jurnal. Un jurnal culinar in care doresc sa prezint bucatareala din perspectiva unui barbat care acum 4 ani nu stia sa gateasca altceva decat oua ochiuri si ceai. Nici macar cartofii prajiti nu eram in stare sa ii fac cum trebuie si, sper sa ramana secretul nostru pe paginile acestui blog, nici acum nu stiu!😉

Nu stiu sa creez, nu stiu ce ingrediente s-ar potrivi alaturi de alte ingrediente. Am multe goluri in ceea ce priveste stiinta asta a bucatarelii. Din cauza asta, retetele prezentate de mine sunt descrise asa de in detaliu („¼ lingurite de piper proaspat macinat”, „½ lingurita de sare”) pentru ca atunci cand citeam retetele pe net sau in reviste simteam nevoia sa primesc astfel de detalii. Unele retete erau pentru novici, altele nu. Eu am ales sa le descriu ca pentru novici.

Am prieteni care stiu sa creeze si incerc sa invat de la ei. Incetul cu incetul, incep sa simt si eu cantitatile, sa simt ca ceva e optional sau nu intr-o reteta, dar greu. Poate ca intr-un an, doi…

Acestea fiind zise, am incercat si eu sa creez. Si cum puteam sa incep altfel decat „sa creez” un sos pentru paste.

Reteta (pentru 2 persoane):
Timp de pregatire: 15 minute
Pauza de tras sufletul: 15 minute
Timp preparare: 15 minute
Timp total: 60 minute (cu tot cu spalatu’ de vase)
Cost estimat: 45 lei (prima oara pusesem 22 de lei, da’ numai ciupercile au costat 28 de lei, asa ca… nu se merita sa folositi finferli😉 )

  • 150 gr. pappardelle all’uovo (sunt de 2 ori mai late decat tagliatellele si sunt deosebit de gustoase)
  • 2 linguri ulei de masline extra virgin
  • 1 ceapa medie-mica taiata marunt
  • 2 catei de usturoi taiati marunt
  • 200 gr. ciuperci finferli taiate mare (ar trebui sa mearga cu orice ciuperci – champignon, funghi porcini, etc, eu am gasit ciupercile Finferlini astea la Metro, seamana oarecum la fata cu Pleurotus) 
  • 2 lingurite frunze de cimbru proaspat
  • ¾ pahar (100ml) de vin alb
  • 100 ml. smantana (de-aia speciala pentru frisca,  >30% grasime)
  • 70 gr. felii de prosciutto di Parma, rupte in doua.
  • 4 sun-dried tomato, taiate in doua (nu’s sigur de astea)
  • 3 catei de usturoi taiati mai mare
  • 50-100 gr. rucola
  • ½ lingurita de sare (sau dupa gust)
  • ¼ lingurita de piper negru proaspat macinat (sau mai mult, dupa gust)
  • 4-5 frunze de busuioc proaspat rupte mare
  • parmezan ras pentru ornat

Cum le-am facut:

  1. Incalzeste uleiul la foc mediu si caleste ceapa si usturoiul taiat marunt – maxim 5 minute sau pana cand ceapa devine translucida.
  2. Adauga ciupercile impreuna cu cimbrul si caleste-le si pe ele cam 2-3 minute, amestecandu-le cu uleiul, ceapa si usturoiul.
  3. Adauga vinul, sarea si piperul  si amesteca vreo 3-4 minute. In mod normal, alcoolul s-a evaporat si il simti placut in aer.
  4. Adauga smantana >30% grasime si dupa 2-3 minute prosciutto di Parma si rosiile uscate.
  5. Dupa 3-4 minute adauga usturoiul taiat mare. Am ales sa pun usturoiul si inspre sfarsit pentru ca astfel aroma lui e inca sesizabila si mie imi place lucrul asta. Gustul celui de la inceput s-a difuzat in sos prin gatire, si el in sine nu mai are niciun gust. 
  6. Dupa 1 minut adauga sosul impreuna cu rucola si busuiocul peste pastele preparate dupa indicatiile de pe pachet si scurse, impreuna cu 1 lingura din apa in care s-au fiert. Foloseste oala in care s-au fiert pastele ca de-obicei e mai mare decat cea in care ai preparat sosul. Amesteca si acopera-l pentru 2 minute pentru ca aromele sa se imbine.
  7. Serveste-le imediat cu parmezan ras si un pahar de vin. Nu stiu de care! Eu am servit cu un Cabernet si nu imi dau seama daca a fost bine sau rau.

One response to this post.

  1. M-am uitat acum pe factura de la Metro, de unde am luat ciupercile finferli. Costa 142 lei kg, asa ca… nu incercati asa ceva acasa! Eu unul nu o sa mai incerc. Vezi? De-aia nu creez eu ca uite ce se poate intampla.🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

