Crema di pollo



Cred ca unul dintre motivele pentru care restaurantul Trattoria Verdi este atat de apreciat/vizitat este crema di pollo pe care o servesc. In discutiile pe care le-am avut pe subiectul Trattoria Verdi de-a lungul anilor, foarte multa lume mentioneaza aceasta crema ca fiind ceva de vis. Si este! De foarte multe ori am fost acolo ca sa mananc o crema di pollo si inca ceva. Si mi-am dorit sa fac si eu acasa insa am dat niste rateuri rasunatoare. Dar de data asta… mi-a iesit destul de aproape de versiunea Verdi.

Reteta (pentru 4 persoane):
Timp de pregatire: 0,5-1,5 ore (in functie de supa de pui pe care o folosesti)
Timp de preparare: 20 minute
Timp total: 1 ora si 20 minute
Cost estimat: 11 lei

  • 50 gr. unt (nesarat)
  • 50 gr. faina
  • 6-8 cani (1,5 – 2 l) de fiertura/supa de pui calda
  • 150-200 gr. piept pui fiert, taiat in bucatele mici
  • 1 pahar (125 ml) smantana speciala pentru gatit (eu am folosit din aceea de 32% grasime dar exista si smantana pentru frisca cu un procent mai mic de grasime. Nu folosi smantana fermentata, adica cea de consum, ca se va branzi!)
  • 1 varf de cutit de nucsoara rasa
  • ½ lingurita sare (sau dupa gust)
  • ¼ lingurita piper negru proaspat macinat (sau dupa gust)
  • pentru ornat, mozzarela rasa pe razatoarea mare
  • pentru ornat, crutoane trase in unt
  • NU folosi patrunjel decat daca vrei neaparat. Eu l-am pus mai mult pentru contrast, ca sa se inteleaga ce e in poza aia.😛.

Cum se face:

  1. Fierbi puiul. Eu am preparat fiertura de pui (de data asta) si am tinut la fiert puiul cu legumele cam 1,5 ore. Cred ca merge foarte bine si cu supa de la cubuleţe dar de cate ori voi avea timp am sa pre-prepar eu fiertura de pui sau legume. Si o s-o tin la frigider pentru toata saptamana ca sa o folosesc cand am nevoie.
  2. Topeste untul intr-o oala pentru supa.
  3. Adauga faina si amesteca 10-15 secunde.
  4. Adauga supa treptat si amesteca intruna pentru a dilua combinatia de unt si faina. Va trebui sa ai grija sa nu se formeze cocoloase. Adauga atata supa cata ai nevoie pentru a obtine consistenta dorita.
  5. Adauga sare si piper dupa gust. Ai grija cu sarea ca s-ar putea sa fie deja sarata de la supa de pui.
  6. Las-o la fiert pentru 5 minute.
  7. Intr-un castronel, pune o lingura de supa si amesteca nucsoara. E mai bine asa ca sa ai mai bun control asupra cocoloaselor care se vor forma. Daca pui nucsoara direct in oala (asa cum am facut eu „-> ) o sa alergi cocoloasele toata ziua prin toata supa fara sa obtii niciun rezultat.
  8. Adauga la supa puiul, smantana si nucsoara astfel pregatita.
  9. Da-o in clocot inca o data.
  10. Crutoanele din poza sunt facute astfel: se ia o lipie libaneza, se separa cele doua „foi”se taie in faşii de 2 cm latime, si se prajesc intr-o tigaie in care s-a topit un pic de unt.
  11. Serveste cu mozzarella rasa si cu crutoanele prajite in unt.

One response to this post.

  1. Posted by Adriana on Septembrie 7, 2010 at 5:47 pm

    Am incercat si eu crema asta si e minunata🙂. Mancam si nu-mi venea sa cred cat e de buna. Am avut o mica problema cu cocoloasele de faina si pana la urma am recurs la solutia salvatoare: pasatorul😀 (probabil ca e vorba de experienta in gatit, sau…nu stiu, dar pasatorul a mers de minune).Foarte buna, oricum😉

    Răspunde

Lasă un răspuns

