Tortellini cu spanac si ricotta in sos de unt si salvie


Am tot zis ca o sa mai pun retete asiatice dar in timpul saptamanii nu prea am timp sa pregatesc nimic altceva decat ceva foarte rapid. Bucataria asiatica nu e foarte laborioasa, insa cea italieneasca e mult mai usoara. Si avand in vedere ca ma apuc de facut mancare in fiecare seara pe la ora 9 jumate prefer sa ma apuc de lucruri usoare sau de cele pe care le cunosc pe de rost. In seara asta am ales o reteta incredibil de usoara: tortellini cu spanac si ricotta in sos de unt si salvie. E prima oara cand le fac si scriu postul asta cat apa e la fiert, deci chiar inainte sa le gust. Nu am folosit pana acum salvie decat foarte rar (de 2-3 ori) si niciodata ca ingredient de baza, ca acum. Dar, pentru ca un prieten bun mi-a spus ca asta e una dintre retetele care ii plac cel mai mult in  Italia, am zis sa incerc. Si astfel am ocazia sa vad si ce stie sa faca salvia intr-o reteta. Reteta era de ravioli cu ricotta si spanac, dar pe drum inspre casa nu am gasit decat tortelini (ca paste umplute, deci mai aproape de ravioli).

Reteta (2 persoane):
Durata de pregatire: atata cat e nevoie sa fiarba apa pentru paste
Durata de preparare: pana se fierb pastele (asa cum e scris pe pachet) + 1 minut
Cost estimat: 9 lei

  • un pachet (250 gr) de tortellini cu spanac si ricotta
  • 20 gr. unt nesarat
  • 20 frunze de salvie (spalate si uscate)
  • 20 gr. parmezan proaspat ras
  • un pic de piper negru proaspat macinat
  • un pic de sare de mare

Cum se face:

  1. Se pune la fiert apa
  2. Cand incepe sa fiarba se adauga sare (cam 1 lingura de sare de mare grunjoasa la litru de apa) si un pic de ulei de masline extra virgin (½ lingura de ulei la un litru de apa).
  3. Se adauga pastele si se lasa atat cat scrie pe pachet. Asta e orientativ, oricum. E bine ca aproape de implinirea intervalului sa le gusti pentru a vedea daca sunt pe gustul tau (poate le vrei mai „al dente” – adica opun un pic de rezistenta la mestecat).
  4. Cu un minut inainte de implinirea timpului de fierbere a pastelor, pune untul la topit la foc mediu-mic.
  5. Adauga salvia si amesteca pana cand untul devine un pic maroniu. Ai grija sa nu se arda!
  6. Scoate tortellini din oala in care au fiert cu o spumiera si pune-i in tigaia in care ai pregatit sosul. Nu e nicio problema daca pastele sunt umede inca. Apa in care au fiert face bine la rezultatul final.
  7. Adauga parmezanul in tigaie si amesteca incetisor un minut.
  8. Opreste focul si serveste imediat.

Acum, dupa ce am terminat de mancat, pot sa spun ca mi-a placut fara sa ma fi impresionat. Salvia… aroma e mult prea subtila pentru ca eu sa fiu in stare sa spun ceva pertinent. Daca nu iti plac sosurile de genul asta (adica subtiri) cred ca vei fi dezamagit. Dar cred ca merita incercat. 

As vrea totusi sa mai incerc reteta asta, insa in alte conditii:

1. cu ravioli
2. cu paste proaspete, facute in casa (nu din acelea uscate de la supermarket). Cred ca astfel de sosuri sunt mai gustoase si mai pregnante impreuna cu paste proaspete. 
3. cand il vizitez pe prietenul meu in Italia.

Update 24.05.2008: am vazut reteta asta astazi pe pachetele de tortellini/ravioli. Ma simt ciudat ca am pus aici o reteta care exista pe pungile de paste, da’ aia e acum!

Lasă un răspuns

