Pui untos (Butter Chicken)


Te rog! Nu te lasa gonit de poza asta! Stiu ca e oribila… dar gustul a fost bun de tot.

Weekendul asta a fost India. Am vrut sa vad ce se poate face. Am vrut sa vad cum se ajunge la aromele alea. Am vrut sa vad cum e sa gatesti cu iaurt. Am fost curios, pur si simplu.

Acum vreo doua saptamani am incercat Pui Tikka Masala, ca reteta asta e cea mai cunoscuta de noi europenii. Insa nu mi-a iesit foarte bun asa ca deocamdata nu pun reteta. Citind pe net despre Tikka Masala am vazut ca acest fel de mancare nu ar fi tradional, ci a fost inventat pe undeva prin Anglia. Asa ca am zis sa incerc altceva. Si tot in peregrinarile de pe net am gasit ca una dintre cele mai traditionale mancaruri ar fi Chicken Butter. Si iata-ma. 

Am amestecat vreo 2-3 retete si am scos-o pe-asta. Iata versiunea mea de aseara (pentru 2 persoane):

Puiu’:

  • 400 gr. piept de pui, taiat in cubulete
  • 1 lingurita de pasta de ginger (cred ca ar merge si cu ginger proaspat ras)
  • 1 lingurita de boia de ardei iute
  • 1 lingurita de boabe de coriandru macinate
  • 1 lingurita de sare

Pentru sos:

  • 30 gr. unt nesarat
  • 1 lingurita boabe de chimen
  • 1 ceapa tocata marunt
  • 2 catei de usturoi tocati marunt
  • 1 lingurita de pasta de ginger
  • 1 lingurita de boabe de coriandru macinate
  • 3 lingurite de garam masala
  • 1 lingurita de pudra de turmeric
  • 1 cutie (420 ml) de rosii tocate
  • 1 pahar (125 ml) iaurt, scurs de zer
  • 1 ardei iute verde, tocat marunt (dupa gust)
  • 1 cana (250 ml) apa
  • 1 pahar (125 ml) smantana fermentata
  • ½ lamaie stoarsa
  • 1 lingurita de miere
  • frunze proaspete de coriandru pentru ornat

Cum se face:

  1. Intr-un castron sa pune puiul impreuna cu ingredientele pentru marinat. Tine puiul 1 ora la frigider.
  2. Incalzeste 2 linguri de ulei de boabe de struguri la foc mare si prajeste puiul dupa metoda stir-fry. Cam 3-4 minute pana cand devine un pic maroniu si nu se mai vede roz.
  3. Scoate puiul pe o farfurie, pastrand uleiul in tigaie. Incearca sa nu mananci puiul pana se termina restul. Dar, totusi, iti recomand sa gusti o bucatica: e minunat!
  4. Pentru sos, pune in uleiul din tigaie boabele de chimen si amesteca vreo 30 de secunde
  5. Adauga ceapa, usturoiul si pasta de ginger si caleste-le 3-4 minute la foc mediu
  6. Adauga 1 lingurita de garam masala, ardeiul iute tocat, turmericul si a doua lingurita de boabe de coriandru macinate lingurita de  amestecand in continuu 1 minut.
  7. Adauga rosiile, apa si sare si piper. Mareste focul un pic si adu toata combinatia la clocot.
  8. Micsoreaza focul la mediu si fierbe 10 minute
  9. Intr-o alta tigaie, topeste untul si adauga o lingurita de garam masala. Adauga si sucul lasat de pui in farfurie cat a stat deoparte. Amesteca aproximativ 1 minut.
  10. Adauga untul topit peste sosul de rosii.
  11. Adauga iaurtul si amesteca-l bine in sos.
  12. Adauga puiul si tine pe foc inca 5 minute la foc mediu-mic.
  13. Se adauga smantana, sucul de lamaie, mierea si, optional, inca o lingurita de garam masala. Amesteca pe foc inca 1-2 minute.
  14. Am servit cu orez. (un prieten mi-a zis ca metoda mea de a face orezul nu e buna:) Asa ca orezul l-a facut el. )

A iesit bun, insa un pic prea gros pentru ca nu am pus prea multa apa (dar cred ca 1 cana ar fi deajuns). In mod normal trebuie mai multa apa. Promit sa mai fac si sa pun o poza care sa arate mai apetisant.

4 responses to this post.

  1. Posted by bernoise on Iunie 20, 2008 at 2:28 pm

    draga bucatar scorillo, poza arata bine, de ce esti modest? , stii bine ca mancarea indiana e mai mult buna decat frumoasa🙂 . imi place vasul . indian . indraznesc ( timid , e drept ) , sa iti soptesc ca la Restaurantul Taj au de vanzare mirodenii indiene. ( timid, pt ca mi-e frica sa nu ma scuturi iar ca ”mai draga eu ma chinui sa le fac singur si tu ma trimiti la restaurant”. . am mai facut chestia asta la un meniu italian, nu mai stiu la care ..) . singura problema ( pt mine, care nu sunt o infocata bucatareasa este ca vand doar pungi mari la 500 g – sau ceva in genul -..). mie mi-ar ajunge shpe ani o punga :)) .

    Răspunde

  2. @bernoise: multumesc mult pentru hint-ul cu ingredientele de la restaurantul Taj. Am sa merg neaparat, poate ma mai adun si cu niste prieteni si sa le impartim.
    Amestecurile de mirodenii le prepar eu numai daca nu le gasesc prin magazin. De exemplu, am preparat pasta de curry verde tailandez pentru ca nu mai gasesc prin supermarketuri. Inca nu am folosit-o, cred ca mi-e frica.
    Faza cu scuturatu’ era parca replica la o remarca de genu’: „suna bine retata ta, da’ daca vrei sa gusti un curry adevarat du-te la nu stiu ce restaurant!”😛
    si iti dai seama, ca nu mi s-a potrivit.

    Răspunde

  3. Posted by alina on Noiembrie 4, 2010 at 7:34 pm

    il poti face si mai usor folosind comdimente de la Asian Home Gourmet
    http://www.asianhomegourmet-online.ro/retete-indiene-indian-butter-chicken-344.html

    Răspunde

  4. Posted by oana on Noiembrie 15, 2010 at 9:38 am

    am incercat si eu Butter Chicken-ul de la Asian Home Gourmet, este intr-adevar foarte bun! nu stiu daca am facut bine, dar am pus si putin lapte de cocos si mi-a placut mult ce aroma a luat🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

