Soupe au pistou


Lumea zice ca reteta asta e provençala. Lumea de pe net. Nu am fost in La Provençe asa ca nu stiu. E o supa de legume la care se adauga ceva la final: sos pesto. Pesto pe care il faci tu acasa, daca ai timp si chef sau il cumperi de la supermarket la borcan. Oricum ar fi, eu recomand cu caldura aceasta versiune de supa.

Reteta (pentru 4 persoane):
Timp pregatire: 20 minute
Timp preparare: 25 minute
Timp total: 45 minute
Cost:…

  • 2 linguri ulei de masline extra virgin
  • 1 ceapa – taiata in jumate si apoi taiata subtire in felii semicerc
  • 1 morcov – taiat pe lungime in 4 si apoi tocat subtire 
  • 1 dovlecel/zucchinni taiat pe lung in jumatate si apoi subtire in semicercuri
  • 1 cartof taiat cubulete (curatat in prealabil)
  • 2 catei de usturoi tocati feliute
  • cam 200 gr. pastai verzi, taiate in bucati de 2-3 cm lungime. Ai grija sa le tai capetele in prealabil
  • 1 cutie (420gr) de fasole alba (cannellini, se gasesc si la noi)
  • 6 cani de supa de legume sau de pui
  • ½ lingurita de sare de mare (sau dupa gust)
  • ¼ lingurita piper negru proaspat macinat (sau dupa gust)
  • 3 linguri de pesto verde sau rosu de la borcan sau home-made (eu am folosit si verde si rosu – ambele sunt foarte bune)

Cum se face:

  1. Caleste ceapa si morcovul pentru 3 minute.
  2. Adauga usturoiul si amesteca in continuu 1 minut.
  3. Adauga dovlecelul/zucchinni, cartoful si pastaile verzi si amesteca din cand in cand pentru 2 minute.
  4. Adauga supa, sare si piperul, mareste focul.
  5. Dupa ce incepe sa dea in primul clocot, acopera cu un capac, redu focul la mic si lasa la fiert pentru 15 minute.
  6. Adauga fasolea si lasa pe foc inca 5 minute.
  7. Exista versiuni in care pesto-ul se pune in momentul servirii, in farfurie. Exista altele in care pesto-ul se pune la pasul 6 odata cu fasolea. Daca o sa va placa reteta incat sa o faceti de mai multe ori puteti incerca ambele variante.

9 responses to this post.

  1. Posted by Sorina on Iulie 10, 2008 at 12:09 pm

    Suna bine poate incerc si eu reteta asta…pare usor de preparat

    Răspunde

  2. @Sorina. Multumesc. Te astept sa imi spui daca ti-a placut.

    Răspunde

  3. Posted by John on Iulie 11, 2008 at 6:46 pm

    Sunt lesinat dupa pasta cu pesto.De fiecare data cand sunt intrebat de pasta ma inscriu la pasta cu pesto.Eram convins ca pesto e doar pentru pasta. Am facut publicitate acasa , a prins la mama soacra , a preparat-o si aseara am mancat minunea. E mai comod asa dar important e rezultatul . Prima reteta aplicata de pe blog a reusit 100%. Ce am mancat la felul doi deja nu mai avea importanta.

    Răspunde

  4. @John. Multumesc mult pentru comentariu. E foarte important pentru mine ca ti-a placut. Asa cum am zis de mai multe ori, retetele astea nu le-am inventat eu ci doar le-am copiat si incercat. Si daca mi-au placut imi fac datoria sa le impartasesc cu altii. Si astfel ma deschid eu voua. Va arat cine sunt. Ca sa parafrazez o vorba foarte des utilizata in perioada comunista: „Spune-mi cu ce te hranesti, ca sa iti spun cine esti!”

    Răspunde

  5. Posted by Adriana on Septembrie 13, 2010 at 9:55 pm

    Am facut si eu supa si e foarte buna…cred totusi ca singura chestie la care puteam sa mai lucrez e sarea. Eu manac sarat de obicei, deci nu ma deranjeaza, insa ma gandesc ca daca am facut supa din cub(care are sare), am mai pus si pesto, care e sarat, as fi putut sa pun mai putin de o lingurita de sare. Excelenta…clar o sa o mai fac😉

    Răspunde

    • Posted by Adriana on Septembrie 13, 2010 at 9:56 pm

      Ah…eu am pus is doi catei de usturoi…nu stiu daca au contat sau nu la gust…cred ca se simte si contributia lor pe acolo🙂

      Răspunde

      • Curios ca nu am pus usturoiul pe reteta… poate din cauza ca eu pun usturoi in toate.:) Am modificat reteta. Multumesc pentru hint-ul cu usturoiul si pentru apreciere. Ma bucur ca ti-a placut.

  6. Am sa modific si sarea la 1/2 de lingurita. Totdeauna e mai bine mai putina sare decat mai multa.;)

    Răspunde

    • Posted by Adriana on Septembrie 13, 2010 at 11:31 pm

      Eu zic asa…daca supa e home made – adica iei puiul, il pui in oala cu legume si fierbe…nu mai pui acolo sare si pui in soupe au pistou 1 lingurita, daca e cub – pui 1/2 lingurita de sare. Oricum..aici a fost greseala mea, nu a retetei. Cred ca ar fi trebuit sa-mi dau seama ca supa din cub e mai sarata decat o supa normal🙂, dar mie imi place, cred ca tot la cantitatea asta de sare as fi ajuns daca puneam eu in farfurie.

      Răspunde

Lasă un răspuns

