Sos de lamaie cu capere


In seara asta am facut din nou dorada la sare. Si mi-am zis ca ar merge un sos nou. Pentru ca am luat capere la sare de la Metro intr-o cutie de 1 kg mi s-a parut firesc sa fac un sos de capere. Si iata, sosul de capere cu lamaie.

Reteta (pentru un peste):

  • 30 gr. unt nesarat
  • 1½ lingurita de capere clatite in apa rece
  • 1 lingura de suc de lamaie (hai sa spun mai clar: zeama de lamaie. Sa nu va apucati sa puneti suc de lamaie de la Pfanner sau de la Cappy :)) )
  • ½ lingurita de coaja de lamaie proaspat rasa
  • sare de mare, dupa gust
  • piper negru proaspat macinat, dupa gust

Cum se face:

  1. Pune caperele intr-un castron cu apa rece la desarat. Scurge apa inainte sa le folosesti in sos.
  2. Pune untul la topit la foc mediu, intr-o oala de sos.
  3. Adauga coaja rasa de lamaie, sucul de lamaie, caperele, sarea si piperul.
  4. Amesteca-l si tine-l pe foc 2-3 minute.

Nota: Acum dupa ce am gustat, pot sa spun ca caperele marinate la sare sunt mai bune ca cele marinate la borcan.

4 responses to this post.

  1. Posted by alex on Noiembrie 2, 2010 at 10:21 pm

    sosul de lamaie si capere se face cu pulpa de lamaie si nu cu coaja si suc!!!! iar caperele pot fi in otet!

    Răspunde

  2. @alex: nu inteleg care e problema cu „sucul” de lămâie şi cu cele 4 semne de exclamare. Până la urmă atunci când storci o lămâie obţii suc de lămâie. Totuşi am adăugat o clarificare în articol şi am să modific pe tot blogul unde mai găsesc „suc de lămîie”. Că sucul ăla de lămâie conţine şi pulpă, asta rămâne la latitudinea fiecăruia. Eu nu folosesc pulpa.
    Cât despre capere în oţet: bineînţeles că pot fi şi in oţet, din cauza asta nu am precizat în lista de ingrediente în ce fel au fost marinate caperele. Eu am spus doar ca le prefer pe cele marinate la sare.

    Răspunde

    • Am schimbat la două reţete din suc în zeamă şi m-am plictisit. Dacă o interpreta cineva greşit cuvântul suc înseamnă că îşi merită soarta. Definiţia cuvăntului e clară in DEX.

      Răspunde

  3. Posted by Julien on Noiembrie 11, 2012 at 8:40 pm

    reteta mea de caper/lemon sos(Grenobloise) pt 2 fileuri medii de peste e cam asa:
    juma’ de ceapa mare tocata si calita usor(40 sec) in 1-2 linguri de ulei
    1 lingura mare de capere fara zeama lor
    juma’ de ceasca suc de lamaie adaugat peste ceapa si capere
    patrunjel tocat adaugat peste sos(1 lingura)
    lasat sa fiarba max 1 min sa scada putin zeama de lamaie
    sare piper dupa gust(atentie la capere sunt sarate)
    adaugam un cub de 3-4 cm de unt si amesctecam sa se topeasca si sa se-ngroase putin sosul.(untul taie aciditatea sucului de lamaie si sporeste aroma caperelor)
    se pune peste fileul rumenit de peste alb(pestele tinut in lapte in prealabil si apoi dat prin faina inainte de prajire)…voila!
    Salutari din Elvetia…

    Răspunde

Lasă un răspuns

