Ficati la tigaie


Va plac ficatii? Ficatii de pui sau de vita sau de porc. Mie nu prea imi placeau pana deunazi. Pnetru ca dupa ce ii mancam era nevoie sa dau cu smirghel pe dinti ca sa scap de pojghita aia lipicioasa si nisipoasa de pe dinti. De fapt aveam senzatia ca imi pot obtine mulajul dintilor daca muscam dintr-o bucata de ficat. Pana cand am descoperit alcoolul.

Cheia pentru niste ficati fragezi si ne-enervanti este alcoolul. De fapt nu stiu daca e obligatoriu dar eu de cate ori am pus alcool in tigaie, ficatii au iesit fragezi. Prima oara am descoperit lucrul asta cand am fiert ficatii de pui in coniac. Asta-seara am mancat la Rhadoo, niste ficati imbibati in vin rosu. De vis! Stiu ca o sa ziceti: cum naiba sa mearga ficatu’ cu alcoolul, ca medicu’ meu de familie imi spune sa nu exagerez cu bautura ca imi distrug ficatu’! Ei bine, la ficati la tigaie, merge!

Reteta (va dati seama ca o pun din burta acum!):

  • 2 linguri de ulei de masline extra virgin
  • 300 gr. ficat de pui
  • 1 ceapa tocata marunt
  • ½ pahar de coniac/1 pahar de vin rosu (banuiesc ca merge si cu vin alb)
  • sare de mare, dupa gust
  • piper proaspat macinat, dupa gust
  • (optional) marar tocat marunt

Cum se face:

  1. Incalzeste uleiul la foc mediu
  2. Caleste ceapa pentru 3 minute
  3. Adauga ficatii, amesteca din cand in cand
  4. Adauga alcoolul
  5. Mareste focul si fierbe-l pana cand sosul scade sub jumatate (vreo 10 minute)
  6. Adauga piperul si sarea si amesteca.
  7. Pofta buna!

2 responses to this post.

  1. Posted by rhadoo on Iulie 16, 2008 at 12:19 pm

    buni, tare buni,
    as zice ca merg adaugate (pt cine doreste) ciupercutze… eu le-as pune in acelasi timp cu ceapa

    Răspunde

  2. Posted by amy on August 24, 2008 at 11:24 pm

    eu adaug felii de portocala in loc de coniac , e super aroma😉

    Răspunde

Lasă un răspuns

