Zuppa di cozze


Descoperirea cea mare din Sicilia a fost categoric Zuppa di Cozze. Noi o traduceam bineinteles, supa de midii insa dupa ce am postat reteta pe site am primit reclamatii: supa e minestre, zuppa e altceva… Oricum s-ar numi, e de vis… Am fost 8 in vacanta si de fiecare data cand ajungeam la un restaurant care servea supa de midii eram cel putin 4 care ceream. Asa ca am vrut neaparat sa fac si acasa. Am cumparat midii de la Metro (7 lei kg, TVA inclus) si m-am pus pe treaba. Mi-a fost un pic greu sa spal midiile dar gustul e deosebit (daca iti plac scoicile) si merita efortul.

Reteta (pentru 2-3 persoane):
Timp de pregatire: 45 minute
Timp de preparare: 25 minute
Timp total: 70 minute
Cost: 12 lei

  • 1 kg. de midii proaspete, spalate si „barbierite”
  • 2 linguri ulei de masline extra virgin
  • 4 catei de usturoi, tocati marunt
  • 400 gr. rosii proaspete tocate marunt, cu tot cu sucul lor.  
  • 1 pahar (125 ml) vin alb, sec
  • ½ lingurita de sare de mare
  • 1 ardei iute mic, tocat marunt
  • 3 linguri de patrunjel proaspat, tocat marunt. Cozile de la patrunjel si ele tocate marunt, separat

Cum se face:

  1. Spala bine midiile urmand metoda descrisa aici.
  2. Intr-o oala de supa suficient de mare, pune midiile impreuna cu vinul la foc mare. Acopera cu capac.
  3. Fierbe-le 5 minute, scuturand tare oala din cand in cand.
  4. Scoate-le pe cele deschise si mai fierbe-le pe cele nedeschise pana atunci inca 2 minute.
  5. Scoate toate midiile. Foarte important: Cele care nu s-au deschis, arunca-le. Inseamna ca erau moarte inainte de a le pune in oala si crede-ma ca nu vrei sa le mananci.
  6. Strecoara bine si pastreaza sucul lasat de midii intr-un recipient separat.
  7. La foc mediu-mic, incalzeste uleiul de masline intr-o oala de cel putin aceeasi marime cu cea in care ai fiert midiile.
  8. Adauga usturoiul tocat marunt si cozile de patrunjel tocate marunt si caleste-le 2 minute, avand grija ca usturoiul sa nu se arda. Combinatia usturoi/patrunjel e foarte aromata.
  9. Adauga rosiile si ardeiul iute si fierbe-le 10 minute.
  10. Adauga cam 1 cana (250 ml.) din sosul pe care il pusesei deoparte si mareste focul vreo 3 minute.
  11. Adauga midiile in oala si amesteca-le bine cu sosul obtinut si cu patrunjelul tocat.

9 responses to this post.

  1. Posted by ralucap on August 2, 2008 at 10:39 pm

    Iti multumesc pentru reteta!

    Si eu sunt acum intr-o zona la malul marii. Imi place foarte mult sa gatesc, in special fructe de mare. Supa pe care ai prezentat-o pare interesanta, asa ca o voi incerca saptamana asta.
    Apropo, stii cumva daca exista si o alta modalitate de a consuma stridiile decat asa, simple? Ma gandesc ca se pot gati si ele cumva, insa nu stiu cum.

    Felicitari pentru blog si sa ai spor la incercat retete noi🙂

    Răspunde

  2. @ralucap: te astept sa imi spui cum ti-a iesit. cat despre stridii: am mancat in Tailanda omleta cu stridii si in China stridii la gratar. Dupa alea din China mi-a fost rau de tot ca am mancat vreo 5 si se pare ca stomacul meu nu a rezistat. Daca am sa fac vreodata omleta de stridii (si poate am sa fac ca cica stridia e buna pentru potenta), am sa postez reteta si impresiile.

    Răspunde

  3. Posted by ralucap on August 12, 2008 at 9:49 pm

    Am reusit abia acum sa fac supa. Am cautat midii proaspete, insa din pacate am gasit doar congelate – e drept ca nu am fost in piata ci doar in super-market.
    Am mai facut 2 chestii in plus:
    – am pus si un pahar de iaurt odata cu midiile si am mai fiert 10 minute.
    – am pus la sfarsit un pic de praf de usturoi, ca sa am aroma mai puternica in supa.

    Daca tot am gatit midii, cu ocazia asta am facut si midii la oala cu sos Roquefort si uite asa am obtinut un meniu complet minunat🙂

    Multumesc frumos pentru reteta, este foarte buna si promit sa ma mai inspir din propunerile tale!

    Răspunde

  4. Posted by ralucap on August 12, 2008 at 9:54 pm

    Am uitat sa zic de stridii🙂

    Pana acum am mancat doar asa, proaspat scoase din mare, cu un pic de lamaie deasupra. Sunt bune, ce-i drept, insa ar fi interesant sa le vad si gatite cumva. Voi incerca omleta deindata ce voi citi reteta.

    Răspunde

  5. @ralucap: midii proaspete gasesti de obicei la Metro.
    probabil ca am sa incerc si eu cu iaurt data viitoare (cu toate ca nu imi pot imagina cum ar iesi). dar oricum, ultima data am aruncat unele midii ca nu aveam cum sa le fac (cumparasem aproape 3 kg.) deci astfel de experiente sunt bine venite.

    te rog sa imi spui si mie reteta de sos roquefort, folosita.

    in the end, multumesc mult pentru feedback.

    Răspunde

  6. Posted by ralucap on August 13, 2008 at 7:54 pm

    Salut,
    Uite si reteta pe care am facut-o eu ieri:
    Reteta de midii cu sos Roquefort (pentru 1 kg de midii cu cochilie):

    Step 1:
    Pregatirea sosului:
    – se piseaza cu furculita 150 de grame de branza Roquefort;
    – se amesteca branza cu o lingura de mustar de Dijon (se poate si normal)
    – se amesteca si cu un galbenus de ou fiert tare;
    – se incorporeaza sucul de la 1/3 de lamaie;
    – se adauga treptat in acea compozitie 200 de grame de smantana.
    Sosul acesta se pastreaza pentru a fi turnat peste midii, dupa ce au fost fierte si scurse.

    Step 2:
    Midiile se curata si se fierb exact dupa metoda descrisa de tine, deci nu mai intru in detalii la acest pas.
    Dupa fierbere, se scurg bine si se pun intr-un bol mai mare, din care vor fi servite.
    Se pune peste midiile fierbinti sosul de la pasul 1.

    Alte tips & tricks:
    – midiile acestea merg foarte bine cu o portie mica de cartofi prajiti langa ele;
    – traditional, in Franta se mananca dintr-un ceaun;
    – nu se foloseste furculita pentru midii, ci se scot din cochilie cu ajutorul unei cochilii goale, pe care o putem folosi pe post de clestisor/penseta (tinand de capatul „sudat” al cochiliei).

    Rezultatul este unul minunat; dupa parerea mea e una din cele mai bune mancaruri pe care le-am mancat vreodata🙂

    Răspunde

  7. Multumesc ralucap. categoric voi incerca.

    Răspunde

  8. Posted by Lucia on August 5, 2010 at 9:41 pm

    dupa ce am citit ce ati scris voi aici e clar ca nu trebuie sa mai gust din minunatele mele midii :(((

    Răspunde

Lasă un răspuns

