Paratha (o pâine de India)


Feriti ca m-am apucat sa fac paine. Mi-am cumparat o carte cu retete de paine si vreau sa le incerc pe cateva. Asta seara am incercat o reteta simpla dar pe care o cautam de mai mult timp pentru ca vroiam sa fac ceva care sa semene cu celebrelele naan indiene. Numele paratha nu imi spune nimic, da’ cred ca nu mai conteaza. M-am uitat pe net si am vazut ca pâinica asta e destul de raspandita in lume asa ca nu mi-e jena sa scriu articolul asta sub numele de Paratha. Nu e naan, dar gustul e bun, asa ca o sa mai fac.

Reteta (pentru 8 pâinici):
Timp de pregatire: 30 minute
Timp pentru dospit: 30 minute
Timp de preparare: 4 minute/pâine

Timp total: 70 minute

  • 220 gr. faina alba de grâu (cernuta)
  • 120 ml de apa calduta
  • 40 grame de unt topit si decantat (la indieni se numeste ghee si in engleza o sa il gasiti sub numele clarified butter)
  • 1 lingura de ulei de floarea soarelui
  • 1 lingurita de sare de mare

Cum se face:

  1. Toarna faina intr-un castron de salata (sau ceva similar)
  2. Adauga uleiul de floarea soarelui, sarea si apa.
  3. Framanta cam 2-3 minute sau pana cand optii un aluat legat si elastic.
  4. Pune aluatul intr-un alt castron umezit cu un pic de ulei.
  5. Acopera castronul cu un prosop si lasa-l la dospit 30 minute, la caldura.
  6. Imparte aluatul in 8 bucati mici.
  7. Fiecare bucata de aluat va fi intinsa in forma circulara cam de 10-15 cm in diametru.
  8. Cu o pensula, unge aluatul cu un pic de unt decantat.
  9. Impacheteaza aluatul intins mai intai in doua (semicerc), unge un pic de unt decantat si apoi indoaie-le in patru.
  10. Repeta pasul 9 pentru toate bucatile de aluat.
  11. Incalzeste o lingurita de unt decantat intr-o tigaie larga la foc mediu-mare.
  12. Dupa ce termini de pregatit in felul de mai sus cele 8 pâini, iei fiecare triunghi obtinut si il mai intinzi un pic cu facaletul. Il mai ungi cu putin unt topit.
  13. Pui triunghiul in tigaie cu partea unsa cu unt in jos si il tii 2 minute.
  14. Cand cele 2 minute se aproprie de sfarsit, ungi partea de deasupra a fiecarei pâini cu unt topit si le intorci.
  15. Le mai tii inca 2 minute.
  16. Mie imi incap 4 pâini in tigaie. Cat timp faci al doilea set de 4 pâini, pastreaza-le pe cele facute la cald.  Este de preferat sa le mananci cat mai repede si cat mai calde. 

Lasă un răspuns

