Fattoush


Din cand in cand mi-e pofta de mancare libaneza. De fiecare data cand am mers la un astfel de restaurant, am mancat enorm de mult. Pentru ca imi place cam totul de pe-acolo.

Printre antreurile lor e o salata care imi place foarte mult pentru gustul deosebit, acrisor – se numeste fattoush. Nu stiam de unde vine gustul ala acrisor. Am incercat cu zeama de lamaie🙂, nu a mers. Am incercat cu sos de rodii, nu a mers. La un moment dat am cedat nervos si m-am uitat pe net: ingredientul minune cica este sumacul. Si atunci mi-am zis, gata, adio facut fattoush acasa.

Stiu ca exista magazine cu ingrediente „etnice” in Bucuresti, dar nu stiu de ce, le ignor cand ma gandesc sa cumpar ce am nevoie pentru retetele mele. Dar intr-o dimineata m-am oprit la unul dintre cele doua magazine arabesti de pe Calea Mosilor pe langa care trec in drum spre servici. Acolo am gasit sumac! Am gasit si faina de naut (cu care urmeaza sa prepar ceva cand o sa am timp de experiente noi). Imediat, seara am incercat primul meu fattoush.

O sa adaug si reteta…

4 responses to this post.

  1. Posted by catalina on Noiembrie 6, 2008 at 2:52 pm

    Nu-i corect! Eu ce sa fac acum, sa ma uit la concurenta dupa reteta de fattoush?:)

    Răspunde

  2. Posted by rhadoo on Noiembrie 10, 2008 at 6:49 am

    arata bine🙂

    Răspunde

  3. Posted by Elena on Februarie 17, 2010 at 11:15 am

    Te rog sa-mi dai si mie adresa magazinelor ,sau o orientare , ceva , caut pasta de susan si alte condimente pe care nu le gasesti pe nicaieri .Multumesc!

    Răspunde

  4. @Elena:
    Magazinul de unde am luat sumac este pe Calea Mosilor: cum mergi dinspre intersectia cu Mihai Eminescu inspre Piata Obor, pe partea dreapta, pe coltul intersectiei cu penultima strada inainte de Piata Obor (pe Google Maps strada se numeste Cenusaresei. Pe http://www.hartabucuresti.ro se numeste Titu Maiorescu. Oricum este in prelungirea strazii Fainari, care mi se pare mai cunoscuta. http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=bucharest&sll=36.456636,-95.712891&sspn=36.375026,78.662109&ie=UTF8&hq=&hnear=Bucharest,+Romania&ll=44.448947,26.124673&spn=0.0159,0.038409&z=15).

    Mai sunt magazine arabesti pe Soseaua Andronache, la capatul dinspre intersectia cu Sos. Colentina si Sos. Fundeni, dar nu stiu daca acolo au sumac.

    Răspunde

Lasă un răspuns

