Lasagna


 

lasagna

De mult vroiam sa fac lasagna. Ma atragea felul in care arata. Vrei sa zici ca pe tine nu te fascineaza straturile a;ea altenative de sos rosu si de paste? Toate retetele pe care le-am vazut erau lungi si grele si ma gandeam totdeauna ca o sa le fac weekendul urmator. Doar ca venea weekend-ul si ori nu aveam chef, ori ma trezeam prea tarziu… asa ca renuntam. Intr-un weekend insa, m-am apucat de ea tarziu dar cu gandul sa fac lasagna cu orice pret, indiferent daca o sa o mananc sau nu (din cauza orei tarzii). Oricum citisem ca lasagna e foarte buna si a doua zi, reincalzita.  Si e adevarat! De fapt… e mai buna pentru ca toate aromele au timp sa se aseze si sa se impleteasca armonios.

 

Reteta (pentru 4 persoane):

  • 5-6 foi de lasagna. Depinde de vasul pe care il ai si de cantitatile care iti ies. Cred ca dintr-o cutie de foi de lasagna de 500 gr. poti face cam 2 lasagna cu cantitatile prezentate in reteta asta.

Sosul de carne:

  • 2 lingura ulei de masline extra virgin
  • 2 ceape taiate marunt
  • 450 gr. carne de vita, tocata
  • 5 catei de usturoi, tocati marunt
  • 4 linguri de pasta de rosii
  • 2 cutii de 420 gr. de rosii tocate
  • 1 pahar (125 ml.) de vin rosu, sec. Eu am pus vin Marsala, cica special pentru gatit.
  • 1 lingurita de otet de vin alb. Eu am folosit din-ala cu o crenguta de rozmarin in sticla.
  • 250 gr. de ciuperci champignon, curatate si taiate bucati (optional)
  • 2 lingurite de oregano uscat
  • 2 lingurite de busuioc uscat
  • 3 frunze de dafin
  • Sare de mare si piper negru proaspat macinat, dupa gust.

Sosul alb:

  • 60 gr. unt
  • 40 gr. faina alba
  • 2 cani (500 ml.) lapte
  • 80 gr. parmezan proaspat ras
  • un vârf de cuţit de nucşoara rasă
  • Sare de mare si piper negru proaspat macinat, dupa gust.

Cum se face:

… revin

5 responses to this post.

  1. Am facut si eu o data lasagna. si desi a fost una oarecum atipica pentru ca reteta era cu piept de pui in loc de carne de vita tocata, rezultatul a fost foarte gustos. Poate dupa post o sa incerc si versiunea clasica pe care ai facut-o tu.

    Răspunde

  2. @alibus: multumesc pentru comentariu. insist asupra detaliului cu „lasata o zi la asezat”. chiar daca textura va fi altfel, dupa parerea mea gustul va fi mai bun. asa ca… daca faci prea multa sa nu iti para rau. a doua zi sa vezi de ce.

    Răspunde

  3. Nici prima n-a ramas nemancata desi au fost mai mult de 2 portii:D

    Răspunde

  4. Posted by mocan claudiu on Aprilie 4, 2010 at 10:02 am

    Mereti ma si culcati-va. Asta este o reteta dupa ureche, de ce nu incercati ceva care sa se numeasca (Aproape ca lasagna). Bucataria italiana este una dintre cele mai bune bucatarii din lume, iar pentru a publica o reteta care se chiama asa trebuie sa studiezi putin, ma si tem sa vad o reteta de tortelini ca poate revii peste vreo 3-4 poate 5 ani.
    Hai la culcare, ca s-au impartit pijamalele pe burta goala in seara asta.

    Răspunde

  5. Mocan, în loc să fii mitocan, ar fi fost mai bine să dai dovadă de respect şi să spui ce nu e ok în reţetă. Nimeni nu e perfect pe lumea asta şi mă bucur să găsesc întotdeauna oameni de la care să învăţ. Dar când văd câte unul ca tine, plin de frustrări şi de glume de copil tembel, mă apucă durerea de cap. Te-a pus cineva pe tine avocatul bucătăriei italiene? Şi, mai ales, ai văzut tu pe blogul ăsta spunându-se că bucătăria italiană nu e deosebită? Nu te ascultă lumea acasă la tine şi ai venit pe blogul meu să iţi exerciţi dreptul la replică? Dacă ai ceva de spus, dă dovadă de respect şi spune-o civilizat. Dacă nu poţi sau nu iţi stă în caracter, să nu te miri ca am să-ţi şterg comentariile…

    Răspunde

Lasă un răspuns

