Portocăluţe siciliene (Arancini) cu mozzarella şi roşii uscate


Anu’ asta care tocmai se incheie am fost in Sicilia, la Cefalu. A fost frumos, am stat intr-o vila de poveste, insa recunosc ca am fost destul de dezamagit de serviciul din restaurantele de-acolo. Poate din cauza ca am fost intr-o statiune turistica.

In prima zi cand am fost acolo, o prietena a comandat chestiile astea pentru ca i-au fost recomandate ca fiind specialitati siciliene. A zis ca i-au placut mult, da’ pentru ca erau doar doua bulete de-astea, nu am furat nimic de la ea. Da’ am fost curios, recunosc. Din pacate,  pana la sfarsitul vacantei nu am mancat. Si am facut si eu aseara acasa. Ale ei au fost cu ragu, ale mele sunt doar vegetariene pentru moment.

Reteta (pentru 8 portocaluţe):

  • Risotto facut cu vreo 2-3 ore inainte:
    • 250 gr. orez pentru risotto
    • 1 pahar (125 ml) de vin alb sec
    • 75 gr. unt nesarat
    • 1 lingura de ulei de masline extra virgin
    • 900 ml. supa de pui sau de legume
    • 50 gr. parmezan proaspat ras
  • 2 linguri sos pesto
  • 3-4 rosii uscate la soare, taiate in fasii
  • 50 gr. mozzarella taiata in cubulete
  • ulei de masline pentru prajit
  • pesmet
  • servetele de bucatarie

Cum se face:

  1. Amesteca sosul pesto in risotto
  2. Ia cate putin risotto in palma si plaseaza cateva bucati de rosie si de mozzarella in mijloc. Fa-l guguloi.🙂
  3. Pune pesmetul pe o farfurie intinsa si tavaleste arancinele prin pesmet pana se acopera cu totul.
  4. Incalezeste uleiul de masline intr-o tigaie la foc mediu.
  5. Prajeste arancinele pentru 4-5 minute sau pana se maronesc pe toata suprafata lor.
  6. Scoate-le pe un servetel de hartie care sa absoarba uleiul in care s-au prajit.

Din pacate, din cauza ca risotto a fost cam rece arancinele mi s-au spart in tigaie la prajit. Asa ca nu am putut face poza. Da’ revin si cu poza pentru ca au iesit bune si mai fac.

2 responses to this post.

  1. Posted by mylena on Octombrie 23, 2009 at 9:05 am

    dupa reteta originala siciliana, in orez nu se adauga pesto ci sofran, astfel ca arancinii vor avea culoare aurie.

    Răspunde

  2. @mylena: multumesc! asa luasem reteta dintr-o carte de retete mediteraneene. o sa urmez recomandarea ca si-asa vroiam sa le mai incerc.

    Răspunde

Lasă un răspuns

