Ficelles provençales (pâinișoare provensale)


ficelle-provencale

M-am întors la cartea mea cu rețete de pâine. Așteptam musafiri sâmbăta trecuta (seara) și m-am gândit ca ar fi frumos sa ii întâmpin cu mirosul de pâine proaspăta. Am studiat cartea și pâinica asta mi-a făcut cu ochiul. Am pus pe meniul și Soupe au Pistou (tot provensal) și asa am avut tema pentru seara tematica.

A ieșit bună… însa, bineînțeles, nu ca la mama ei (cred eu, căci nu am fost niciodată în La Provence ca să văd cum e la mama ei). E posibil sa fie din cauza drojdiei (am înțeles ca drojdia franțuzească are ceva special). Însă, făcutu’ pâinii își păstrează farmecul lui și sunt sigur că mă voi tot întoarce la el chiar dacă nu totdeauna va ieși ca la mama lui.

Rețeta (pentru 2 pâinișoare):

  • 200 grame făină pentru pâine (Tip 650)
  • 10 grame drojdie
  • 100 ml. apa călduță
  • 1 linguriță sare de mare
  • 2 linguri de ulei de măsline extra virgin (una pentru aluat, cealaltă pentru uns panicile înainte de a le pune în cuptor)
  • 1 lingura de amestec de ierburi provensale

Cum se face:

  1. Pregătește amestecul de ierburi provensale. Eu am folosit cantități egale de cimbru, rozmarin și maghiran uscate. Le-am mărunțit si amestecat in mojar.
  2. Dizolva drojdia în cei 100 ml de apa călduță.
  3. Într-un castron, amestecă:
    • făina
    • drojdia dizolvată
    • 1 lingură de ulei
    • amestecul de ierburi provensale
  4. Adaugă sarea și ia amestecul ăsta la frământat pentru 10 minute.
  5. Pune aluatul la crescut într-un castron al cărui pereți sunt unși cu puțin ulei. Bineînțeles, acoperit și la căldurică. Lasă-l asa 2h 30.
  6. Întinde aluatul în mană de câteva ori și mai frământa-l vreo 2-3 minute
  7. Împarte aluatul în două și fă 2 pâinișoarele din el.
  8. Pune pâinișoarele pe o tava unsă cu puțin ulei, acoperă tava și tine pâinișoarele la crescut încă 1h 30 min. La căldurică.
  9. Pre-încălzește cuptorul la 240° C (treapta 8 la cuptorul cu gaze).
  10. Unge pâinișoarele cu puțin ulei și bagă tava la cuptor.
  11. La rețetă se spunea că trebuie sa îl las 15 minute la cuptor, dar după primele 5 minute sa micșorez temperatura la 210° C (treapta 7 la cuptorul cu gaze). Așa am făcut.
  12. Lasă-le să se răcească și, poftă bună!

PS: Musafirii nu au mai venit. Așa că trebuie să mă credeti pe cuvânt: și pâinea și supa au fost bune.

Lasă un răspuns

