Vinete greceşti


Aveam nişte vinete prin frigider că tocmai a fost vremea lor, nu? Am dat o căutare pe net şi am gasit reţeta asta… (doar mă ştiţi că eu iau reţetele de pe net). Dar rezultatul mi-a plăcut foarte mult, mai ales textura vinetelor, aşa ca o recomand…

Data viitoare o să pun şi poza.

Reţeta (pentru 2-3 persoane ca fel principal, 4-5 ca garnitură):

  • 4 vinete medii, tăiate în rondele de 5 cm grosime
  • 2 cutii de roşii
  • 1 ceapă tocată mărunt
  • 3 caţei de usturoi, tocaţi mărunt
  • 500 ml ulei de măsline (mi se pare enorm de mult, da’ cred că e nevoie de atât)
  • sare şi piper după gust
  • 4 fire de cimbru

Cum se face:

  1. Toarnă uleiul într-o tigaie încinsă.
  2. În loturi mici, prăjeşte vinetele pe ambele părţi. Ai grija să păstrezi vinetele cât de cât întregi. Scoate-le din ulei şi pune-le deoparte. Presară sare peste ele.
  3. Micşorează focul şi adaugă ceapa. Căleşte-o până devine translucidă sau chiar un pic caramelizată.
  4. Adaugă usturoiul şi amestecă un minut
  5. Adaugă roşiile şi cimbrul, măreşte focul şi aşteaptă ca roşiile să înceapă să fiarbă.
  6. Pune vinetele înapoi în tigaie, acoperă-le cu sosul de roşii. Adaugă ½ de cană (125 ml) de apă.
  7. Acoperă tigaia, micşoreaza focul şi lasă totul pe foc cel puţin o oră.

Vinetele astea merg bine ca garnitură sau ca aperitiv cald.

Lasă un răspuns

