Rosii umplute marocan


Am avut o perioadă în care eram atras de prepararea chestiilor umplute: ardei, dovlecei, rosii, vinete. Îmi doream de mult timp, de când am început şi eu să gătesc, să fac roşii umplute cu orez, asa cum mâncam în tinereţe (acum aproape 20 de ani), minunat preparate de mama iubitei mele de pe atunci. Şi căutând reţete pe net, am dat peste reţeta asta de inspiraţie marocană. Şi având în vedere că mă simt atras de bucătăria marocană, iată-mă lăsând roşiile umplute cu orez pentru mai târziu.

Roşii coapte la cuptor, umplute marocan (traducere, bineinţeles, aproximativă)

Ingrediente:

  • 6-8 roşii mari, coapte şi neapărat cu gust.
  • 3 linguri de ulei de măsline extra virgin
  • ½ ceapă tocată fin
  • ¼ ardei gras roşu tocat fin
  • ¼ zucchini tocat fin
  • 2 caţei de usturoi tocaţi mărunt
  • 1 linguriţă de stafide, înmuiate în apă fierbinte pentru 5 minute, apoi scurse şi tocate mare si neglijent (cum să traduc altfel „roughly chopped”😉 ?)
  • ½ linguriţă de sare de mare
  • ¼ linguriţă de piper negru proaspăt măcinat
  • 1 vârf de cuţit de praf de scorţişoară (dacă există o traducere mai buna pentru „pinch” aştept comentariile)
  • ¼ de cană (50 gr.) couscous
  • ½ de cană (125 ml.) supă de legume sau de pui
  • 1 lingură de nuci prăjite si tocate nici prea mare nici prea mic🙂
  • ½ linguriţă de mentă proaspătă, tocată mărunt
  • ½ linguriţă de coriandru proaspăt, tocat mărunt
  • pentru o variantă mai picantă, eu am adăugat şi ½ linguriţă de condimente Harissa (fie, eu am adăugat 1 linguriţă şi nu mi-a luat gura foc😉 )

Cum se face:

  1. Taie capacul la fiecare roşie
  2. Cu o lingură, scoţi pulpa roşiilor într-un castron şi o mărunţeşti sau chiar o treci o dată prin blender. Pentru că roşiile mele nu au fost 100% coapte, pulpa era in bucăţi mari şi a trebuit să bag blenderul. 
  3. Încălzeşti uleiul de măsline la foc mediu într-o tigaie în care va trebui să aibă loc şi pulpa de roşii şi couscous-ul. Ah, şi să ai şi capac pentru tigaia asta.
  4. Adaugi ceapa, ardeiul gras roşu şi zucchini şi le căleşti 5 minute.
  5. Adaugi usturoiul  şi amestecul Harissa (dacă te-ai hotarât să îl foloseşti). Laşi un minut maxim, amestecând un pic ca sa se imprăştie Harissa prin ce ai tu deja prin oală pe-acolo şi să le dea culoarea aia frumoasă. Şi nu în ultimul rând să simţi aromele ridicându-se…
  6. Adaugi pulpa de roşii şi lasi încă 3 minute.
  7. Adaugi stafidele, sarea, piperul, scorţişoara şi couscous-ul şi amesteci.
  8. Adaugi supa foarte fierbinte şi acoperi tigaia cu un capac.
  9. Opreşti focul şi stai aşa cu capacul pus pentru 5 minute.
  10. Amesteci menta, coriandrul si nucile.
  11. Iei amestecul ăsta şi umplii cu el roşiile de-pulpate. Le pui si capacul.
  12. Încălzeşti cuptorul la 200°C (treapta 4 la cuptorul cu gaze)
  13. Pe o tavă unsă cu puţin ulei aranjezi frumos roşiile căpăcite
  14. Le bagi la cuptor pentru 30 de minute (aici nu sunt eu prea sigur… data viitoare cred că le las doar 20 de minute).

Am făcut de două ori roşiile astea şi niciodată nu am simţit că mi-au ieşit perfecte. Dar cred că preparate bine pot fi foarte bune. Aşa că poate tu ai mai mult succes. Şi poate ai idei de împărtăşit cu mine.

Lasă un răspuns

