Lămâi marinate


De când am descoperit cât de bine ies mâncărurile de tip tajină, m-am simţit atras de bucătăria marocană. Am citit ceva „literatură culinară” marocană şi am descoperit că un ingredient specific marocan este lămâia marinată. Şi pentru că atunci cănd am gătit ficăţeii cu coajă de lămâie am fost extrem de încântat de aroma dată de coaja de lămâie, m-am gândit că nu are ce să fie rău să marinez lămâile.

Sunt mai multe reţete pentru marinarea lămâilor. Am văzut că există o reţetă de lămâi marinate şi în cartea lui Jamie Oliver „The naked chef”. Eu am să o prezint aici pe cea urmată de mine, cea mai simplă dintre toate.

Reţeta

  • Se iau atâtea lămâi câte vrei sa marinezi.
  • Plus alte lămâi pentru suc.
  • Sare de mare grunjoasă.
  • Borcane sterilizate de 840 ml. sau de 420 ml. în funcţie de mărimea lămâilor.

Cum le-am făcut eu:

  1. Speli lămâile şi le ţii în apă rece, într-un castron, câteva ore (vreo 3 ore). Le usuci bine cu un prosop de hârtie.
  2. Pui o lingură cu vârf de sare de mare pe fundul borcanului.
  3. Tai lămâile în sferturi fără să le tai până la capăt.
  4. În interiorul lămâilor astfel taiate pune o lingură cu vârf de sare de mare.
  5. Introduci lămâile in borcanele sterilizate. Forţezi să introduci lămâi atât cât se poate.
  6. Completezi borcanul până la buza lui cu suc de lămâie.
  7. Pui capacul şi treci la urmatorul borcan.
  8. În primele 3-4 zile întoarce borcanul(ele) cu susul în jos în fiecare zi ca să te asiguri că se amestecă sarea.
  9. După 3-4 săptămâni ţinute în loc uscat poţi să începi să le foloseşti. Le speli bine si cureţi bine pulpa: se foloseşte numai coaja exterioară (cea galbenă).
  10. După ce ai deschis borcanul, ai grijă ca atunci când scoţi lămâile să nu foloseşti o lingură sau o furculiţă unsuroasă în vreun fel pentru că cică grăsimea ar putea afecta lămâile rămase în borcan. După deschiderea borcanului trebuie să le ţii neapărat la frigider, astfel ţinând câteva luni. Borcanele nedeschise cică ţin până la 9 luni.

One response to this post.

  1. Deocamdată nu mi-a ieşit vreo reţetă cu lămâi marinate care să îmi placă 100% (de fapt a fost mai puţin de 40%). Dar mai încerc…

    Răspunde

Lasă un răspuns

