Cottage Pie


Am inceput sa fac curatenie prin pozele făcute „realizarilor” mele din bucătărie de-a lungul timpului şi au rămas nepublicate. Şi iată încă una.

Am simtit o mare atractie pentru pub food de prima oară cand am intrat şi eu într-un Irish Pub în Bucureşti. Cel mai mult mi-a plăcut Steak and Kidney Pie (plăcintă de carne de vită şi rinichi). Dar prima reţetă pe care am preparat-o acasă este Cottage Pie pentru că am găsit-o într-o carte. Nu am preparat-o pentru că mi-era neapărat poftă de ea ci pentru că vroiam să gătesc… orice. Doar pentru plăcerea Gătitului şi mai puţin pentru cea a Mâncatului. Nu cred că aş mai face mâncarea asta acasă, dar nu pentru că nu a ieşit bună ci pentru că prefer să merg să beau o bere şi să o mănânc în oraş.

Reţeta:

  • 250 gr. carne de vită tocată
  • 2 cepe roşii tăiate cubuleţe
  • 1 morcov mediu tăiat cubuleţe
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • 25 gr. unt
  • o frunză de dafin
  • o tijă de cimbru proaspăt
  • 1 lingura de sos de roşii
  • 1 pinch (5ml.) sos Worchestershire
  • 500 ml. de supă de pui
  • 125 gr. mazăre
  • 1 linguriţă sare de mare
  • ½ libnguriţă de piper negru proaspăt măcinat
  • piure de cartofi (nu stiu cat trebuie… asa că ce-ţi rămâne, mănânci şi tu cu altceva;) )

Cum se face:

  1. Topeste la foc mediu intr-o tigaie untul impreuna cu uleiul de masline.
  2. Adauga ceapa, morcovul, foaia de dafin si cimbrul pentru 5 minute. Amestecă din când în când .
  3. Adauga carnea tocată în tigaie şi amestecă până când îşi pierde culoarea roşie. Cu furculiţa presezi eventualele gogoloaie care se formează.
  4. Adauga sosul de roşii, sosul Worchestershire si supa si fierbe pentru aproximativ 15 de minute.
  5. Adauga mazarea si fierbe pentru inca 5 minute. 
  6. Intr-un vas de lut (ca cel din poză) pune un strat de 2-3 cm de compoziţie. Deasupra întinde un strat de 1-1,5 cm de piure.
  7. Într-un cuptor pre-încălzit la 190º C (treapta 5 la cuptoarele cu gaze) introdu vasul de lut pe raftul din mijloc al cuptorului.
  8. După 30 de minute, e gata.
  9. După 10 minute de la scoaterea din cuptor, se serveşte direct din vasul de lut. Se poate servi cu sosuri picante sau Worchestershire (ca cele din poză), după gust.

Lasă un răspuns

