Chakchouka (Tunisia)


chakchouka

Saptamana trecuta, vineri, am primit o veste buna: am recuperat niste bani la care nu mai speram. Si iata un prilej de sarbatoare. Si mi-am invitat prietenii vineri seara la mine. Nu mai tin minte ce am facut de mancare, tin minte ca am baut trei paharele de palinca foarte tare. Nu a fost o seara „grea”: dup-aia am baut vreo doua-trei beri dar a doua zi dimineata am dat piept cu dezastrul. De fapt capul meu a dat cu capu’ de pragu’ de sus al dezastrului.

Iata-ma a doua zi dimineata tanjind dupa ceva de mancare care sa imi redea controlul asupra propriului meu corp. Ceva care  sa imi dovedeasca ca inca exist. Si am ales chakchouka. Un mic-dejun tunisian se zice, da’ am citit si in alte locuri ca ar fi peste tot in bazinul mediteranean musulman (sper sa nu supar pe nimeni cu remarca asta a mea!). Am vazut si alte siteuri (chiar romanesti) in care chestia asta se numea manaman. Poate nu e chiar acelasi lucru, da’ parca seamana.

Una peste alta, mancarea asta mi-a dat un pic de energie si sincer o recomand pentru scenarii similare cu cel prin care am trecut eu atunci. Totusi, nu e chiar mic dejun de ora 7 dimineata. E mai degraba unu’ de ora 12.

Reteta (pentru 2 persoane):

  • 3 linguri ulei de masline extra virgin
  • 1 ceapa rosie – taiata cubulete
  • 1 ardei gras rosu (mare) – taiat marunt
  • 1 ardei gras verde (mare) – taiat marunt
  • 3 catei de usturoi—tocati marunt
  • 1 lingurita de chimen zdrobit in mojar
  • 1 lingurita de boia de ardei dulce
  • ¼ lingurita de scortisoara pudra
  • 1 lingurita de sare de mare
  • (optional) ½ lingurita de amestec de condimente harissa
  • 1 cutie (420g) de rosii tocate
  • 3-4 oua

Cum se face:

  1. Incalzeste uleiul de masline la foc mediu intr-o tigaie destul de larga
  2. Cateste ceapa timp de 2 minute
  3. Adauga ardeiul gras (rosu si verde) si usturoiul. Amesteca din cand in cand, timp de 10 minute. Ai grija sa nu se arda ceapa.
  4.  Adauga rosiile, sarea si condimentele, amesteca si ajusteaza focul incat toata combinatia sa fiarba incet, neacoperit, timp de 10 minute.
  5. Sosul va fi destul de gros acum. Fa niste „gropiţe” cu fundul unei linguri si sparge cate un ou in fiecare.
  6. Acopera cu un capac si lasa-le pe foc 3-5 minute, in functie de cat de tari preferi galbenusurile oualelor.

3 responses to this post.

  1. arata foarte bine chakchouka asta si cred ca ai dreptate in legatura cu denumirile si ingredientele; practic, sunt variatiuni pe aceeasi tema, in functie de zone, de posibilitati, de dispozitii etc

    Răspunde

  2. Ce bine arata si dupa ce contine ar trebui experimentat.

    Răspunde

  3. Prima oara am mancat Chakchouka la cineva in vizita, a fost delicioasa si racoroasa dupa ce trecea senzatia de usturime de la ardeiul iute, ma bucur ca am gasit aceasta reteta aici. Abia astept sa o incerc deoarece cand ma gandesc la gust deja papilele mele incep sa reactioneze 😀

    Răspunde

Lasă un comentariu