Ficatei de pui cu paste, lamaie si usturoi


ficatei-de-pui-cu-paste-lamaie-si-usturoiAm primit cadou de ziua mea, de la colegii de la servici, o carte despre gatit. O ditamai cartea, un soi de enciclopedie despre arta gatitului structurata pe sectiuni, fiecare sectiune povestita de cate un Chef, cica celebru. Si asa am ales ieri sa gatesc si eu ca un Chef.
Cumparasem niste ficati de pui ca sa ii fac in felul standard, da’ m-a pus Aghiuta sa ma uit pe cartea de care va vorbeam mai sus. Si am gasit reteta asta, care ere presentata ca Signature Dish a lu’ unu’, Shaun Hill (iti dai seama ca nu stiu cine e). In introducerea acestei retete din carte scria ca gustul final va fi mult mai bun decat ne imaginam noi ca ar fi suma gusturilor acelor ingredientele. Si m-am apucat. Mi-a luat vreo 3 ore sa o fac, deci e putin probabil sa o mai fac inca o data.

Gustul a fost intr-adevar interesant: nu era foarte pregnant insa aveam intr-adevar senzatia ca e ceva misterios si fin in impletirea aia de gusturi. Cred ca ar fi mers foarte bine sa folosesc paste proaspete.

Nu stiu daca sa o recomand asa cum recomand alte retete de pe blogul asta, dar am decis sa postez reteta pentru ca e prima experienta de genul asta. O sa fie ceva similar cu Concept Car-urile alea prezentate pe la salonurile auto: „Iata ce putem face, insa stati linistiti ca de fapt nu o sa o fabricam!”

Sunt un pic dezamagit de poza: nu se intelege nimic din ea. Da’ atat poate telefonul meu. Mai important insa e ca ma simt cam rau azi. Oare o fi de la mancarea de aseara? Acum cand ma gandesc, s-ar putea sa fie de la coaja aia de lamaie. Cred ca mi-am pus prea multa in farfurie.

Reteta (pentru 2 persoane):

  • 250 gr. ficat de pui (curatat de venele alea ale lui)
  • 200 gr. de paste (preparate in timp ce prepari sosul)
  • 1 lamaie – sucul si coaja (coaja taiata fasii)
  • 65 ml. ulei de masline extra virgin
  • 100 ml de supa de pui sau apa
  • 4 catei de usturoi, un pic zdrobiti
  • un pic de nucsoara rasa
  • piper negru proaspat macinat
  • 25 gr. parmezan proaspat ras
  • 25 ml. smantana fermentata (20% grasime)
  • ulei de floarea soarelui pentru prajirea fasiilor de coaja de lamaie.
  • patrunjel proaspat, tocat maricel pentru ornat.

Cum se face:

  1. Stoarce lamaia si curata toata chestia aia alba interiorul ei in asa fel incat sa ramana numai coaja galbena. Taie acesta coaja in fasii subtiri. Pune aceste fasii la marinat in sucul de lamaie pentru cel putin o ora.
  2. Amesteca ficatul curatat cu o lingura de ulei de masline.
  3. Incalzeste foarte tare o tigaie (indeajuns de mare incat sa cuprinda toti ficatii). Nu pune ulei in tigaie.
  4. Adauga ficatii si prajeste-i pe ambele parti cam 2-3 minute in asa fel incat sa fie maronii pe dinafara si inca roz in centru. Astfel vor ramane foarte moi, nu vor ajunge nisiposi. Cred ca eu i-am lasat totusi prea cruzi si poate si de-aia ma doare stomacu’ acum. 😛
  5. Scoate ficatii din tigaie si pune-i sa se odihneasca pe un servetel de hartie (absorbant).
  6. In aceeasi tigaie, toarna supa sau apa si las-o sa inceapa sa fiarba.
  7. Adauga usturoiul, jumatate din parmezan, smantana, nucsoara si piperul negru proaspat macinat. Rastoarna toata chestia asta intr-un vas de blender impreuna cu ce a mai ramas din uleiul de masline. Amesteca-le cu blkenderul vreo 20-30 de secunde. Eu am folosit blenderul primit si el cadou de ziua mea, tot de la colegii mei de servici.
  8. Intr-o tigaie de sos pune la incalzit niste ulei de floarea soarelui. Fii pregatit cu o strecuratoare si un castron in care sa poti turna uleiul fierbinte. Cand uleiul e firebinte tare, pune fasiile de lamaie la prajit. Se vor praji repede, deci dupa vreo 30 de secunde rastoarna continutul tigaii in castron prin sita. Daca se coloreaza mai repede, fa pasul asta inainte de 30 de secunde.
  9. Amesteca ficateii prin pastele tocmai preparate. Adauga sosul din vasul blenderului, restul de jumatate din parmezan si patrunjelul tocat. Amesteca.
  10. In farfurie, adauga cateva fasii de coaja prajita de lamaie.

One response to this post.

  1. Eu nu ma dau in vant dupa ficatei, dar iubesc pastele. Iubitul meu nu se da in vant dupa paste, dar iubeste ficateii. Cred ca asta e reteta perfecta pentru noi :))

    Răspunde

Lasă un comentariu