Sos de roşii


Am făcut în foarte multe feluri sosul de roşii pentru paste, dar nu îmi plăcea niciunul. Era ceva ce nu se potrivea… Am încercat cu roşii din conservă, cu roşii proaspete… nimic. Până când am aflat secretul: le fierbeam prea mult. Şi pentru că eu am nevoie întotdeauna ca cineva să îmi spună totul în detaliu chiar si la cele mai simple reţete, şi de data asta a existat cineva care să-mi deschidă ochii. Am să păstrez numele secret pentru că nu ştiu dacă e de acord să apară pe blogul meu. Dar ce pot să zic este că am făcut sosul ăsta de cel puţin 5 ori deja şi a iesit excelent de fiecare dată.

Reteta:

  • 1 cutie (420 gr.) de roşii tocate
  • 1 pahar (125 ml.) de roşii pasate
  • 2 linguri ulei de masline extra virgin
  • 1 ceapă galbenă, tocată mărunt
  • 1-2 caţei de usturoi, decojiţi si tăiaţi rondele subţiri
  • 10 frunze de busuioc proaspăt tocate mărunt
  • ½ linguriţă de sare de mare (după gust)
  • ¼ linguriţă de piper negru proaspăt măcinat
  • un pic de apă

Cum se face:

  1. Intr-o oală pentru sosuri, se incinge uleiul la foc mediu-mic şi se căleste ceapa vreo 3-4 minute (până devine translucidă).
  2. Se adaugă usturoiul şi se amestecă încă un minut
  3. Se adaugă roşiile la cutie, roşiile pasate, apa, sarea si piperul şi se aduc la punctul de fierbere. Trebuie să fiarbă subtil, boloborosind pe marginea oalei. Aici e secretul: nu trebuie sa fiarbă prea rău.
  4. După 7 minute, adaugă busuiocul tocat şi amestecă. Gustă de sare şi piper
  5. După 3 minute, ia-l de pe foc.
  6. Bineînteles că poţi să îl reîncălzeşti uşor atunci când ai nevoie de el (dacă ai nevoie de el cald)

4 responses to this post.

  1. Posted by rhadoo on ianuarie 28, 2010 at 3:19 pm

    noroc

    care este dif intre rosii tocate si rosii pasate ?
    rosii tocate , ok inteleg, gen marca Cirio la cutie, rosii cubulete.
    dar rosii pasate = bulion ? (sau tot de la Cirio la sticla ?)

    ty

    Răspunde

  2. @rhadoo: Pentru rosii pasate o varianta ar fi intr-adevar cele de la Cirio la sticla, dar sunt bineinteles mai multe variante nu obligatoriu Cirio. Oricum nu ma refeream la bulion.

    Răspunde

  3. Incepand cu data de 1 iunie 2010, Bucataria lui Tavi impreuna cu Angst si Jurnalul National organizeaza concursul culinar “Gateste cu Tavi”.

    Mai multe amanunte pe http://www.all-food.ro/concurs/

    Mi-ar face mare placere sa participi!

    Tavi

    Răspunde

  4. Asta este o rubrica extrem de folositoare! Nici mie nu-mi place sosul de rosii din comert si pana acum cativa ani facea bunica mea in casa, iar de acum cred ca este randul meu 😀

    Răspunde

Lasă un comentariu