Sushi (maki-sushi)


Intr-o seara, acu’ un an, cand ideea site-ului D’ale Gurii de-abia incoltise, avand chef de experimente si mai ales sa imi impresionez prietenii, am preparat sushi. Niciunul dintre noi nu suntem fani, nu am iesit niciodata impreuna la un restaurant japonez. Mie imi place sa mananc sushi, dar nu am sa aleg mancare japoneza in locul mancarii chinezesti, de exemplu. Asta in conditiile in care nici de mancare chinezeasca nu sunt foarte fan.

Oricum, e mare lucru ca am trecut peste ideea preconceputa a romanului (si poate nu numai a lui): „Cum dracu sa mananc peste crud? Puah!!!”

Surpriza a fost enorma. La fel si satisfactia pe care am simtit-o cand prietenii mei au gustat si au spus ca e ca si cum am fi mers la restaurant si am fi platit 2 milioane pe o portie ca cea din poza. Insist asupra faptului ca niciunul dintre noi nu suntem cunoscatori.

Cand iti place ceea ce faci, totul e usor. Foarte incantat de initiativa mea, m-am descoperit preparand sushi-ul cu zambetul pe buze si implicit mi s-a parut foarte usor.

Cica sunt doua tipuri mari de sushi: nagiri-sushi (cu felia de peste crud pusa pe deasupra unei galusti de orez) si maki-sushi (invelit in foaia de alga de mare). Eu am facut maki-sushi. Cica, alalaltu’, nagiri-sushi e mai greu de preparat.

Bineinteles ca m-am inarmat cu tot ce e nevoie pentru sushi: sushi mat (chestia aia de sub farfuria din poza), ginger murat pe japoneza, pasta wasabi, sos de soia japonez.

Reteta (pentru 4 persoane):

  • 300 gr orez Japonez special pentru sushi (bob scurt)
  • 2½ cani apa rece
  • 4 linguri otet de orez (japonez)
  • 3 linguri zahar pudra (ca sa se topeasca mai repede)
  • 2 lingurite sare
  • maxim 100 gr file de ton sau de somon, foarte proaspat (taiat in forma de chop-stick de grosime de ½ cm)
  • avocado, curatat si taiat felii de ½ cm grosime
  • castravete proaspat, taiat in forma de bete de chibrit (bineinteles, de grosime de ½ cm)
  • eu le-am folosit pe cele de mai sus ca umplutura dar orice alta idee pentru umplutura ar merge: morcovi, tofu, creveti preparati, cica si omleta se pune. Numarul de combinatii e limitat numai de imaginatia voastra.
  • 6 foi de alge (Nori) 
  • Sos de soia (japonez)
  • Ginger murat (gari)
  • Pasta Wasabi 

Cum se prepara:

…voi reveni… 

 … am revenit aici.

Lasă un răspuns

