Supa de ardei copti


Supa asta este una dintre descoperirile vacantei din Turcia de anul trecut. Am tot încercat şi eu sa fac acasă, dar ce am reuşit a fost doar sa văd că această supă are potenţial. Doar la a treia incercare mi-a ieşit şi mie într-adevăr bună (după nişte ajustări ale reţetelor găsite pe net şi prin cărţile mele de specialitate). Astfel am găsit curajul să o public şi pe blog. Ştiu că poza e nereuşită… dar nu am ce să fac deocamdată. Până îmi cumpăr şi eu un aparat foto…

Reţeta:

  • 8-9 ardei roşii, mari.
  • 25 gr. unt
  • 2 cepe tăiate aşa, grosier
  • 2 tije de apio, tocate grosier
  • 1 cartof mare tăiat cubuleţe
  • 2-3 căţei de usturoi, tocaţi grosier
  • 1 cutie de roşii tocate
  • 1,5 litri de supă de legume
  • ½ linguriţă de piper multicolor proaspăt măcinat
  • ½-1 linguriţă cimbru proaspat
  • 5-6 frunze de mentă, tocată mărunt
  • 2-3 frunze de busuioc proaspete, tocate mărunt
  • zeama a ½ lime
  • (opţional) un ardei iute, copt pe plită sau nu
  • (opţional) iaurt gras, de tip grecesc, pentru servit
  • două felii de pâine prajită sau baghetă frantuzească unse cu pastă de pesto şi tăiate sub formă de crutoane

Cum se face:

  1. Coace ardeii. Eu scot cotoarele şi sâmburii şi apoi tai ardeii pe lung, în bucăţi, în aşa fel încât suprafaţa de contact cu plita să fie cât de cât dreaptă. Astfel nu trebuie să fac echilibristică cu ardeii pentru a obtine o coacere uniformă. După ce îi iau de pe plită, se ţin ardeii copţi vreo 10 minute acoperiţi înainte de a-i coji. Astfel coaja se dezlipeşte mai repede. Poţi să-i coci chiar şi cu căteva zile inainte şi să îi ţii la frigider, aşa cum am făcut eu acum.
  2. Topeşte untul intr-o oală de supă şi căleşte ceapa şi ţelina pentru 5 minute în oala acoperită, amestecând din când în când.
  3. Adaugă cartoful cuburi şi amestecă vreo 2-3 minute
  4. Adaugă usturoiul şi amestecă în permanenţă, cam un minut
  5. Adaugă supa, ardeii copţi (inclusiv sucul pe care îl lasă ardeii), roşiile, ardeiul iute, putina sare si putin piper.
  6. După ce dă în clocot, micşorează focul la mediu-mic, acoperă şi lasă să fiarbă vreo 15 minute. Undeva pe la mijlocul intervalului adaugă cimbrul.
  7. Când cartofii sunt fierţi, ia de pe foc oala adaugă menta si busuiocul (păstrează un pic şi pentru ornarea supei in farfurie), picăturile de zeamă de lime şi bagă blenderul.
  8. Serveşte cu crutoane şi mentă+busuioc tocate mărunt.

4 responses to this post.

  1. Posted by Ylva on ianuarie 19, 2011 at 10:26 am

    Salut.Te’ám votat la concursul de bloguri,deoarece retetele tale sunt inedite si frumos prezentate.
    Felicitari pentru blog.

    Răspunde

  2. Posted by ioana iordanescu on ianuarie 19, 2011 at 12:54 pm

    Buna ! imi place foarte mult aceasta supa de ardei ,succes in continuare!

    Răspunde

  3. @Ylva: mukltumesc foarte mult pentru vot, dar mai ales ma bucur ca iti place sblogul meu.
    @Ioana Iordanescu: multumesc mult!

    Răspunde

  4. Absolut dementiala!

    Răspunde

Lasă un comentariu