Chili con carne


chilli-con-carne-express1.jpg

Nu stiu sa explic de ce am fost de-a lungul timpului atat de atras de mancarea mexicana. Cred ca e legat cumva de filmele si desenele animate pe care le-am vazut in copilaria mea, filme in care bucataria mexicana era prezentata folcloristic la un loc bineinteles cu intreaga lor cultura. La vremea aia, mexicanii imi pareau foarte smecherasi si descurcareti, abordand totul cu o atitudine relaxata, pentru ca orice se intampla rau se va rezolva cumva pana la final. Dupa un timp imaginea de poveste s-a dus… am mai vazut si altfel de filme.

Am incercat sa merg la restaurante mexicane; nu se gaseau la noi. Cand a aparut unu, am fost foarte dezamagit de el: aceeasi meteahna a restaurantelor „exotice” venite in Romania – sunt facute „pe gustul romanilor”, nu „pe gustul exoticilor”. Si nu am mai incercat decat cate o quesadilla pe alocuri care, insa, nu imi spunea nimic. De cand am intrat in perioada in care bucataria nu ma mai sperie am tot cochetat cu ideea de a prepara ceva mexican. Mi-a fost greu sa ma apuc pentru ca am incercat sa mananc cat mai OK pentru colesterolul meu marit, insa pofta era prea mare.

Si pentru ca trebuia sa fie ceva usor, am gasit si incercat reteta asta (un pic adaptata la ce gasesc pe la noi prin magazine).

Chili con Carne – Express

Pentru 2 persoane:
Timp de pregatire: 1 minut
Timp de preparare: 20 minute
Timp total: 21 minute
Cost: 20 lei

  • 500 grame carne de vita tocata (carnea sa fie cat mai slaba)
  • 1 cutie (430 gr) de fasole „Peruana” de la Bonduelle
  • 1 cutie (420 gr) de rosii tocate
  • 1 cutie mica (140 gr) de porumb la vid 
  • ¼ lingurita sare
  • ½-1 lingurita piper cayenne praf
  • 1 lingurita condimente „Cuisinez à la Mexicaine” de la Ducros.
  • frunze de coriandru tocate marunt, pentru ornat
  • cascaval ras, pentru ornat
  • 2 tortilla mexicane, in forma de castronash :).

Cum se face:

  1. Intr-o oala non-stick se pune la foc mediu carnea tocata, la rumenit, pentru 8-10 minute sau pana carnea nu mai e rozalie.
  2.  Isi va lasa o gramada de suc in oala. Scurge-l si adauga sare, piperul si condimentele „A la Mexicaine”. Bineinteles amesteca.
  3. Adauga fasolea, rosiile si  porumbul si da toata combinatia in clocot.
  4. Acopera oala, redu focul la mediu-mic si lasa-l 10 minute.
  5. Se serveste fierbinte in castronul din tortilla, cu putin coriandru si cascaval ras pentru ornare. 

Daca vrei sa obtii tortilla in forma prezentata de mine in poza: pune o tortilla intr-un castron micut, cam de ½ de litru, si bag-o la cuptorul cu microunde. In mod normal va trebui sa se intareasca si sa pastreze forma castronului. Depinde de tipul de cuptor pe care il ai, recomandarea mea este sa o tii 1 minut la nivelul maxim, si sa verifici. Eu, acasa, il mai bag pana in 30 de secunde dupa acel minut. Dar pana sa ajung la tehnica asta am umplut casa de fum de vreo 10 ori.

Lasă un comentariu