Balcic, un restaurant reîncălzit (asta dacă ai noroc)


Am fost la restaurantul Balcic de pe locul fostei cofetării Perla împins de premiul oferit de Time Out Bucureşti la Gala Eat&Drink 2010. Balcic a luat premiul de „Cel mai bun restaurant cu specific” la gala mai-sus menţionată. http://www.timeoutbucuresti.ro/restaurante/6348/7694849/cele-mai-bune-13-restaurante.html?p=10

Salonul mic de la intrare e decorat surprinzător de plăcut şi m-a făcut să aştept cu optimism cina. Nu am să pierd vremea mult timp discutând despre antreuri care au fost bune (dar ce poţi să ceri totuşi de la zacuscă, caşcavaluri şi mai ştiu eu ce…). Avănd în vedere că nu îmi doresc să fac cronică de restaurant, vreau să ajung repede la supriza oferită de felul principal.

Eu mi-am luat ceva făcut la cuptor în oală de lut, din păcate nu-i mai ţin minte numele însă ştiu că avea un nume ne-românesc, deci probabil că era bulgăresc. Ştii cum sunt mâncărurile făcute la cuptor în oale de lut. M-aşteptam să mi se spună să am grijă pentru că e pericol să mă frig. Am descoperit pe pielea mea că nu era nevoie să mi se spună asta, deoarece castronul ăla de lut împreună cu mâncarea dinăuntru era doar caldă, nu şi fierbinte. Era clar că avuseseră doar o tentativă să îl încălzească, nici vorbă să îl prepare pe loc.

Pe măsură ce întreb în jurul mesei cum le e lor mâncarea, descopăr lucruri din ce în ce mai rele. Nimeni nu s-a putut lăuda cu mâncarea fierbinte. Doi oameni de la masă şi-au ales miel şi au înghiţit cu noduri carnea aia călâie. Dintre toate cărnurile, cred că mielul şi oaia eu le prefer să nu le mănânc reci. Faza deranjantă a fost că unul dintre cei doi care şi-au ales miel era un client al firmei la care lucrez şi m-am făcut de râs cu cina mea de afaceri…

Totul a culminat la un coleg de masă care şi-a cumparat iepure la farfurie şi l-a trimis înapoi la bucătărie pentru că era rece. Nu rece ca şi cum s-ar fi răcit ci rece ca şi cum atunci ar fi fost scos de la frigider!!! Nici măcar nu au avut bunul simţ să verifice dacă farfuria aia a trecut pentru minutul ei prin cuptor cu microunde înainte de a fi trimisă la masă.

În momentul în care am reproşat ospătarului că mâncarea a fost mai degrabă rece pentru toată lumea mi s-a răspuns: „Ar fi trebuit să îmi spuneţi, că o duceam înapoi la bucătărie să o încălzească. Uite, domnul cu iepurele mi-a zis” (!!!!)

Carevasazică să reîncalzeşti mâncarea e absolut firesc. Eu mă întreb: dacă tot nu o prepară atunci, de ce mă lasă să o aştept? De ce nu mi-o aduce după 2 minute?

Concluzie: eu nu mai calc NICIODATĂ în restaurantul Balcic! Voi faceţi ce credeţi de cuviinţă. Poate că cei de la Balcic se vor corecta, dar eu nu mai vreau să am de-a face cu lipsa de respect a acelor oameni.

4 responses to this post.

  1. Posted by aphextwinz on ianuarie 5, 2011 at 5:21 pm

    Au patit si altii care au fost dupa sarbatori, tin sarbatorile dupa nu stiu ce rit si in perioada asta este personal redus si reincalzesc, chiar anul trecut au patit-o niste prieteni de-ai mei. Eu am fost de cateva ori (toamna, iarna, nu decembrie, nu ianuarie) si a fost totul bun si fierbinte.

    Treaba cu craciunul sau anul nou dupa nu stiu ce rit mi-a explicat-o un amic ce sta chiar in blocul din spate.

    Adica cred ca ai avut ghinion, parerea mea, nu ii fac reclama ca nu e al meu.

    Răspunde

  2. eu am fost acolo la începutul lunii decembrie, deci nu stiu dacă avea vreo legatură cu sărbătorile…

    poate că am avut ghinion, dar si ei au avut ghinion ca m-am nimerit eu atunci pentru că eu chiar nu mai merg acolo. Chestiune de principiu…

    Răspunde

  3. Posted by aphextwinz on ianuarie 6, 2011 at 7:00 pm

    Perfect de acord, eu am nimerit numai bine, insa am citit cronici proaste si au patit-o si altii, asa ca adevarul e pe undeva la mijloc sau am fost noi norocosi, ce sa zic.

    Sanatate.

    Răspunde

  4. Posted by Georgiana on decembrie 3, 2011 at 4:53 pm

    Intradevar, mancarea excelenta! Dar sefa acestui stabiliment…..suntem familie cu 2 copii, mergem de cel putin 2 ori pe saptamana in restaurante si NICIODATA nu am avut o asemenea experienta: fetita cea mica- 8 ani- a fost la baie unde era un sul mare de prosop de sters mainile care a cazut in chiuveta cu apa….ideea e ca ea nu ne-a spus, era ceva apa pe jos in fata chiuvetei, nimic apocaliptic…DAR sa fiu ridicata de la masa de a o chelnarita, „va cheama sefa sa va arate ce a facut copilul la baie”….mi se pare de un prost gust total, o mentalitate de sef de sala din vremuri apuse…Una peste alta, pacat de mancare, intr-adevar excelenta, dar nu cred ca as recomanda o iesire aici!!!

    Răspunde

Lasă un comentariu