Sos de afine


Azi am cumparat afine pentru prima oara in viata mea. M-a atras culoarea lor superba asa cum stancutele sunt atrase de obiecte stralucitoare. Absolut instinctiv, mina mea s-a intins dupa ele si le-a pus in cos. Acasa, le-am pus pe masa si m-am uitat vreo 10 secunde la ele fascinat. Am desfacut cutia si am gustat. Un gust un pic acrisor… atat. Bineinteles ca culoarea lor ii transmisese creierului meu semnale ca ar fi muuuult mai gustoase. Asa ca am mai stat vreo 10 secunde admirandu-le frumusetea si m-am apucat de un sos de afine de pus peste inghetata, ca la caldura asta se cere multa inghetata. Bineinteles ca sosul asta se poate folosi si in/pe clatite sau pe difierite prajituri in combinatie sau nu cu frisca.

Reteta:
Timp pregatire: 5 minute
Timp preparare: 3 minute
Timp total: cam 30 minute (ca tre sa lasi sosul sa se raceasca)
Cost: 10 lei

  • 250 grame afine proaspete
  • 40 gr zahar brun
  • 3 lingurite suc de lamaie proaspat stoarsa
  • 3-4 picaturi de esenta de vanilie
  • un pic foarte mic de sare (cred ca mai bine nu pui deloc)

Cum se face:

  1. Spala afinele bine si zdrobeste-le intr-un castron
  2. Adauga zaharul, sucul de lamaie si sarea
  3. Amesteca bine
  4. Pune amestecul la foc intr-o tigaie mica pana fierbe (adica da un pic in clocot, adica 2-3 minute).
  5. Lasa-l la fiert 1 minut
  6. Opreste focul si adauga vanilia
  7. Pune-l la racit. 

2 responses to this post.

  1. Posted by psyche on Mai 26, 2009 at 12:18 pm

    e o mare prostie sa le gatesti, fierbi, mai ales sa adaugi zahar…cine are cunostinte medicale stie…exact lupta cu rolul inflamator al zaharului…inflamatia fiind sursa tuturor bolilor . consumati afine si mai ales prune uscate, antioxidantul cel mai puternic pe care il pot administra fructele !

    Răspunde

  2. @psyche – multumesc pentru interventie. Am modificat un pic postul ca sa nu se creada ca fac gem de afine. Cat despre „e o mare prostie” sau „rolul inflamator al zaharului” hai sa nu cadem in extrema cealalta. Sa inteleg ca medicina nu recomanda sa mancam dulceata de afine?

    Astept clarificari de la cineva cu cunostinte medicale. Pana atunci, va rog sa folositi pe raspunderea voastra aceasta reteta. Sa nu ziceti ca nu vi s-a atras atentia.

    Răspunde

Lasă un răspuns

