Salată cu brânză Halloumi şi dressing de lămâie şi usturoi


Când e vorba de salate văd cât de limitat sunt eu în ale bucătariei şi cat de puţin înţeleg din bazele ei. Pur şi simplu nu sunt niciodată în stare să găsesc singur combinaţia aceea perfectă pentru dressing. Toată lumea zice că salatele se fac pe gustul fiecăruia, eu am mâncam salate pe gustul meu numai făcute de alţii :-). Şi astfel am avut o perioadă când am tot încercat dressinguri de salată ca să învăţ şi eu ceva şi nu vrei să ştii câte rateuri lamentabile am comis. Cu atât mai lamentabile cu cât vorbim de un dressing de salată, ce Dumnezeu!

Cât despre salata asta cu Halloumi, m-am gandit la un moment dat că ar merge şi brânza asta în salată, nu numai feta! Vă recomand cu tărie să o folosiţi în salate în loc de feta, aşa ca variaţie. Doar că trebuie neapărat friptă că altfel nu ştiu să se facă ceva cu ea. Gustul ăla de gratar şi textura ei un pic topită, dar încă dură m-a cucerit de tot şi de-atunci ţin mereu câte un pachet de branză de 250 gr. în frigider. Brânza asta Halloumi e o brânză cipriotă, făcută tradiţional din lapte de capră şi oaie, şi se găseste la magazinele cu delicatese greceşti ce au apărut cam în toate pieţele. Ah, şi dressingul ăsta e unul dintre cele mai bune pe care le ştiu (să nu mă întrebaţi din câte că nu răspund la provocări 😉 ).

Reţeta (pentru 4 persoane)

  • 2 pungi de salată mixtă a câte 250 gr. (salată verde, spanac, rucola, valeriană, etc…)
  • 250 gr. brânză Halloumi
  • 2 linguri de ulei de măsline
  • 1 linguriţă oregano uscat
  • ½ linguriţă de piper negru proaspăt măcinat
  • 10 roşii cherry tăiate în sferturi
  • ½ zucchinni tăiat foarte subţire – opţional
  • 2 ridichi roşii tăiate foarte subţire – opţional

Pentru dressing:

  • 4 linguri ulei de măsline
  • 3 linguri de suc de lămâie
  • 1-2 căţei de usturoi tocaţi mărunt
  • 1 lingură de mentă proaspătă, tocată mărunt
  • puţină sare de mare (un vârf de cuţit)

Cum se face:

  1. Iei toate ingredientele de dressing şi le amesteci într-un recipient cu capac. Amesteci cu simţ de răspundere, aşa…
  2. Pui feliuţele de zucchinni şi ridichi într-un bol, acoperi cu o parte din dressing (până în jumătate) şi amesteci şi îl laşi deoparte.
  3. Amestecă cele 2 linguri de ulei de măsline cu oreganoul si piperul.
  4. Taie brânza Halloumi în felii de 2 cm. grosime, plimba-le prin uleiul cu oregano şi piper şi perpeleşte-le câte 2 minute maxim pe fiecare parte pe un gratar foarte încins (sau orice tigaie foarte încinsă). Nu se topeşte doar că s-ar putea sa se lipească. Eu folosesc o tigaie de tip grătar şi îmi place să le desenez pe diagonale.
  5. Taie brânza astfel prajită in cubuleţe cu latura de 2 cm.
  6. Punctul culminant… pui salata mixta într-un castron mare, adaugi roşiile, „marinata” de zucchinni şi ridichi, branză friptă si pe deasupra ce a mai rămas din dressing. Şi… amesteci.

2 responses to this post.

  1. ai un r in plus in linkul cu usturoiul.. nu-mi place cand gasesc pagini pe net cu linkuri rupte.

    Răspunde

Lasă un comentariu