Sufleu de ciocolată neagră cu nuci pecan (moelleux au chocolat)



Nu sunt fan desert pentru că, de-a lungul timpului, pur si simplu, nu am simţit nevoia. Din cauza asta, nici pe blogul meu nu prea a ajuns vreo reţetă de gen. Doar că în ultimul timp am slabit cam mult şi se pare că organismul meu cere şi câte ceva dulce. Şi de fiecare dată în ultimile două luni, când m-am nimerit în vreun restaurant, am început să mă uit şi pe pagina aia şi un desert a ieşit în evidenţă detaşat: moelleux au chocolat. Mă tot gândeam, împreună cu prietenii mei, cum se face. Ne imaginam că e greu de făcut, nu înţelegeam cum ajunge ciocolata aia să fie lichidă acolo, înăuntru. Îmi imaginam că se injectează cumva şi mă gândeam că au aştia de la restaurante un secret numai de ei ştiut.

Până în weekend-ul care tocmai a trecut, când am dat o căutare pe net după moelleux au chocolat şi am rămas cu gura cascată văzând căt de uşor se face. Nu am crezut că o să obţin ceva cu adevărat gustos până în momentul în care am gustat rezultatul final şi am simţit fericire…

Reţeta (pentru 6 persoane):

  • 200 gr. ciocolată neagră
  • 150 gr. unt nesărat
  • 50 gr. făină albă
  • 150 gr. zahăr brun (eu am folosit de zahăr brun închis, de melasă  şi îl recomand)
  • 4 ouă
  • 50 gr. nuci, măcinate mărunt (eu am folosit nuci pecan si sunt cu o clasă peste cele normale. Doar gustă-le şi vei vedea diferenţa)
  • 1 vârf de cuţit (1 pinch) de sare
  • 2-3 frunze de mentă proaspătă
  • îngheţată

Cum se face:

  1. Preîncălzeşte cuptorul la 150° C.
  2. Topeşte ciocolata la bain-marie cu două linguri de apă.
  3. Bate ouăle împreună cu zahărul. Dacă foloseşti zahăr negru, ai grijă să îl separi în prealabil. Zahărul pe care l-am folosit eu era destul de lipicios şi, indiferent căt l-am bătut, nu s-a topit şi a rămas cocoloaşe.
  4. Topeşte untul la foc moale.
  5. Adaugă untul topit şi amestecă.
  6. Adaugă făina şi ciocolata topită. Amestecă.
  7. Adaugă nucile şi sarea. Amestecă.
  8. Unge formele de copt cu unt şi puţin zahăr (eu am folosit forme de copt din ceramică de mărimea unei brioşe)
  9. Toarnă compoziţia în formele de copt.
  10. Bagă-le la cuptor la 180° C pentru 15 minute.
  11. Scoate-le de la cuptor şi lasă-le să se odihnească 10 minute înainte să le scoţi din formele de copt.
  12. Se serveşte ornat cu frunze de mentă şi cu o lingură de ingheţată pe gustul tau.

Preţ estimativ: 5 lei per porţie

Calorii: 601 calorii per porţie

5 responses to this post.

  1. Posted by Lumi on februarie 9, 2012 at 3:24 pm

    Sa stii ca nu erai departe la ideea cu ‘injectatul’ 🙂
    Am cateva retete pentru care faci cuburi cu caramel sau ciocolata sau ce vrei tu, le congelezi si inainte sa pui prajiturele la cuptor (ca-n reteta ta) pui si un cub congelat.

    Răspunde

  2. Posted by Rodica on februarie 10, 2012 at 10:59 am

    Desertul meu favorit, multam pt reteta!

    Răspunde

  3. Posted by mariana on iunie 30, 2012 at 9:57 pm

    am incercat si eu sufletul de ciocolata, dar a iesit ca un chek n-a avut nici-un mijloc de ciocolata. nu stiu unde am gresit.

    Răspunde

  4. Posted by adriana on ianuarie 4, 2013 at 11:10 pm

    buna….am sa incerc si eu….dar sunt curioasa si cum ai slabit……….daca poti sa imi spui……multumesc.

    Răspunde

  5. Nici eu n-am avut curaj sa fac vreodata, chiar daca iubesc acest desert. Daca as putea sa mananc doar dulciuri eu as fi cea mai fericita :)).

    Răspunde

Lasă un comentariu