Thai Red Curry cu vita


thai-red-curry-cu-vita-1.jpg

Inca ma gandesc cum sa grupez retetele de curry tailandez. Pentru ca retetele de curry verde si rosu sunt aproximativ identice. Am sa le pun totusi separat ca sa pot pune si poze.

Ieri am avut invitati si am ales seara de gatit tailandez pentru ca mancarea e gustoasa si e usor de preparat pentru grupul de 10 oameni care ne-am adunat sa sarbatorim Ora Pamantului. Am gatit Tom Yum Gai, Curry verde cu porc, Curry rosu cu vita si am incheiat seara cu o delicioasa tarta cu capsuni preparata de rhadoo.Iata reteta curry-ului rosu:

Reteta pentru 3-4 persoane:

  • 300 grame muschi/vrabioara de vitel/manzat/vita taiata in felii de ½-1 cm grosime.
    • Ingrediente pentru marinat vita:
      • 1 lingura ulei de soia
      • 1 lingura ulei de masline, de orez sau de boabe de struguri
      • putin piper negru, proaspat macinat
  • 1 cutie (420 ml) de lapte de nuca de cocos
  • 1 lingura ulei de masline
  • ½ lingurita de boabe de mustar
  • 3-4 lingurite pasta de curry rosu (in functie de cat de iute suporti)
  • 3 catei de usturoi – tocati marunt
  • 1 ardei gras rosu – taiat felii pe lung (in engleza, termenul este julienned)
  • 2 cm de radacina de ginger – taiat subtire (in forma de bete de chibrit)
  • 1-2 lingurite suc de lime
  • Optional, dar recomandat: 1 tija de lemongrass, strivita cu latul cutitului si taiata in bucati de 2 cm, pe diagonala
  • Optional: 1-2 frunze de kaffir lime rupte in bucati
  • Optional: 5-6 frunze de busuioc proaspat tocate sau rupte in bucati.
  • 150 grame orez cu bob lung
  • Cum se face:

    1. Taie vita si pune-o la marinat in frigider, in timp ce pregatesti restul de ingrediente. Ar fi bine sa stea la marinat cel putin o ora dar nu e obligatoriu.
    2. Dupa ce ai pregatit ingredientele, incinge un wok la foc mare si stir-fry-eshte vita, vreo 3-4 minute, pana cand carnea nu mai e roz.
    3. Curata wok-ul si incalzeste o lingura de ulei la foc mediu. Mi se pare o idee buna sa pui putine boabe de mustar.
    4. Adauga pasta de curry si amesteca in permanenta, pentru vreo 10 secunde.
    5. Adauga gingerul si usturoiul amestecand in continuare maxim un minut. Aroma gingerului se va ridica placut in aer.
    6. Adauga laptele de nuca de cocos si amesteca la foc mare. Imediat ce incepe sa fiarba, da focul la mediu. Nu trebuie sa fiarba prea mult pentru ca astfel se separa laptele de crema si rezultatul final va fi un curry apos. Si credeti-ma ca arata oribil si gustul e mai nasol.
    7. Dupa 3-4 minute, adauga sosul de peste, ardeiul, sucul de lime. Daca ai frunze de Kaffir Lime si lemongrass, poti sa le pui tot acum.
    8. Dupa alte 3-4 minute adauga carnea de vita.
    9. Dupa 5 minute il poti servi. Poti sa mai adaugi suc de lime, dupa gust. Cand ai inchis focul adauga busuiocul proaspat.
    10. Intre timp pregateste orezul.

    Serveste curry-ul peste orez.Dupa cum iti mai spuneam, cu timpul te vei obisnui sa dozezi proportia de orez si curry la tine in farfurie. Recomand sa mananci cu lingura, nu cu furculita, pentru ca astfel nu pierzi partea lichida a curry-ului.

    2 responses to this post.

    1. Posted by Ion on ianuarie 25, 2011 at 9:48 pm

      curry cu lapte de cocos se numeste panang curry, meseriasule ! mai invata …

      Răspunde

    2. @Ion: bine ai venit la mine pe blog. Ca raspuns la comentariul tau am sa te rog sa te documentezi un pic si sa imi spui daca esti sigur ca reteta pe care am prezentat-o eu este de Panang Curry.

      Cat despre „… meseriasule! mai invata…” am sa il ignor si nu am sa reactionez. De la inceputul blogului asta am remarcat ca nu am cum sa impiedic oamenii sa nu mai foloseasca astfel de ton pe blogul meu, indiferent cat as incerca sa ii educ. Deci, de ce sa duc o lupta inutila?

      Răspunde

    Lasă un comentariu